Marqus wrote:Jeg tager ikke pis på jer. Jeg sad og tænkte over min geniale ide' (en ide' som jeg selv syenes er genial i hvert fald) og som jeg har arbejdet mig hen imod gennem de sidste 15 år. Og så tænkte jeg, at hvis jeg selv havde en million at investere i spilbranchen, så ville jeg investere den i netop sådan en genial ide'. Så hvorfor ikke bare tage chancen og prøve at finde en der kan se det geniale i ide'en........og som har en million at investere? Problemet er så bare, at ingen kan se det geniale i ide'en, hvis jeg ikke røber noget som helst om den. Og hvis jeg røber for meget om den, så er der bare en eller anden som bruger den. Det ville egentlig heller ikke betyde så meget for mig personligt, hvis den så bare blev brugt ordentligt. Men jeg er bange for at den ville blive brugt alene til at skabe en hurtig profit, og det skal den ikke kun bruges til. Fordi den er FOR god til IKKE at blive realiseret på en ordentlig måde.
Så I kan nok forstå at jeg befinder mig i lidt af et dilemma.......hvad fanden skal jeg gør?
Og hvorfor skynder jeg mig så ikke bare med at lave det læringsspil (i stedet for at tigge om penge, hvilket jeg så ikke mener at jeg gør, men lad os bare hoppe let og elefant hen over 'det) ?
Det gør jeg også! Men det ville helt klart gå meget stærkere hvis jeg fik en million kr. til at gøre det med.
PS. Hvis jeg kunne tvinge jer alle sammen til at være med i mit projekt, ville jeg også gøre 'det, men det kan jeg desværre ikke (man burde sgu oprette en fangelejre for arbejdsløse spiludviklere og tvinge dem til at arbejde på mit projekt). :twisted: :lol:
Og så lidt mere seriøst.
Jeg tror du bør gøre op med dig selv hvad det er du vil? Hvor langt du vil gå for at opnå det (Åbenbart er Kina for langt væk?) Er du Idealist eller Kapitalist? Vil du køre sikker og langsomt, eller er du villig til at tage nogle Lotto chancer? (Nej, banken låner ikke penge ud med sikkerhed i at man har købt lottoseddel til på onsdag, har været der)
Lige nu virker det på mig som om du er en Kapitalist (Ud fra den betragtning at du er sindsygt bange for at nogen stjæler din ide, og kan gøre den til virkelighed inden du når det, til det vil jeg bare sige, der er ingen der kan stjæle din hjerne, og ingen kan realisere din ide som du kan, baseret på et forumindlæg), som gerne vil køre med livrem og seler, og helst vil have at andre tager chancen for dig, og investerer i din geniale ide, så du kan tjene kassen?
Ud fra den profil ville jeg, hvis jeg var dig, bruge de næste par måneder på at udvikle noget pitch "Pling pling" som du kan bruge til at sælge din ide med, til evt. investorer, støtteordninger etc. Mit indtryk er her at ide alene ikke kan rykke nogen op af stolen, men en visualiseret, veldokumenteret og kapitalvenlig pitch, får det til at suge i underlivet på de fleste mennesker med kapital.
(Kapitalvenlig betyder, noget hvor man kan se at muligheden for et flot overskud er mere end 80% eller noget i den stil)