Sejt dansk spilprojekt
Sejt dansk spilprojekt
Nogen som kender noget til dette projekt?
En gruppe studerende fra ålborg universitet (Kotaku tror vist Ålborg er en by i København) har udviklet et spil til en multitouch platform. http://www.veoh.com/videos/v14222084ZMa77mjz
fandt det her:
http://kotaku.com/5017162/students-expl ... h-oculusia
mvh BO
En gruppe studerende fra ålborg universitet (Kotaku tror vist Ålborg er en by i København) har udviklet et spil til en multitouch platform. http://www.veoh.com/videos/v14222084ZMa77mjz
fandt det her:
http://kotaku.com/5017162/students-expl ... h-oculusia
mvh BO
Re: Sejt dansk spilprojekt
Jeg er en af de involverede studerende, så bare fyr løs hvis i har nogle spørgsmål.
Kotaku er forresten ikke helt forkert på den, da Aalborg Universitet har en afdeleing i København.
Kotaku er forresten ikke helt forkert på den, da Aalborg Universitet har en afdeleing i København.

Re: Sejt dansk spilprojekt
Hej ogssan
Super interessant projekt i har dér og jeg syntes jeres finish er rigtig flot. Jeg har lidt svært ved at tyde hvordan spillet spilles, men jeg ved også hvor svært det kan være at få igennem på en video.
Må jeg høre hvor lang tid i har brugt på at få det op og køre til det færdige produkt?
Er det en alm. projektor i har liggende under bordet og hvilken software og teknik bruger i til at tracke?
Super interessant projekt i har dér og jeg syntes jeres finish er rigtig flot. Jeg har lidt svært ved at tyde hvordan spillet spilles, men jeg ved også hvor svært det kan være at få igennem på en video.
Må jeg høre hvor lang tid i har brugt på at få det op og køre til det færdige produkt?
Er det en alm. projektor i har liggende under bordet og hvilken software og teknik bruger i til at tracke?
Nils - Nisl Games
Creator of Kid vs Dog, Space Heads, co-creator of illi. Working on Sprout Quest.
Blog.Nislgames.com & my Twitter
Creator of Kid vs Dog, Space Heads, co-creator of illi. Working on Sprout Quest.
Blog.Nislgames.com & my Twitter
Re: Sejt dansk spilprojekt
Tak for de rosende ord. Jeg er også en af de involverede studerende.
Oculusia:
Det spilles ved at man skal beskytte sine søsvampe mod de spidse søpindsvin med en defence pad (de kan tåle at blive ramt to gange). Samtidig skal man forsøge at fælde bossen, som skyder rundt omkring (har også tre special attacks, som desværre ikke vises i videon). Bossen bliver besejret ved at skyde søpindsvin afsted mod ham. Bossen forsøger konstant at undgå alle søpindsvinene, så det ligger op til (kræves) at spillerne arbejder sammen for at ramme ham. Man er game over når en af søpindsvinene ryger igennem et hul i din søsvampe væg. Siden der er spillere i hver side af spillet, skal man både holde øje med andre spilleres skud og så selvfølgelig bossen's, så der ligges også op til at spillerne koordinere deres træk med hinanden, for ikke at blive game over.
Selve spillet tog en uge at lave. Med bordet har det nok taget en måned. Bordet havde vi lavet på et tidligere semester, men det skulle restaureres fra bunden af. Projektoren er en epson og vil tro det er en normal projektor, det skal dog helst være vidvinklet, da der ikke er særlig meget plads under bordet.
Vi brugte OpenCV til image processing delen og grafik og lyd blev ordnet i XNA. Spillernes input bliver vist via frustreret infrarødt lys, vha. en teknik kaldet FTIR (Frustrated Total Internal Reflection).
Oculusia:
Det spilles ved at man skal beskytte sine søsvampe mod de spidse søpindsvin med en defence pad (de kan tåle at blive ramt to gange). Samtidig skal man forsøge at fælde bossen, som skyder rundt omkring (har også tre special attacks, som desværre ikke vises i videon). Bossen bliver besejret ved at skyde søpindsvin afsted mod ham. Bossen forsøger konstant at undgå alle søpindsvinene, så det ligger op til (kræves) at spillerne arbejder sammen for at ramme ham. Man er game over når en af søpindsvinene ryger igennem et hul i din søsvampe væg. Siden der er spillere i hver side af spillet, skal man både holde øje med andre spilleres skud og så selvfølgelig bossen's, så der ligges også op til at spillerne koordinere deres træk med hinanden, for ikke at blive game over.
Selve spillet tog en uge at lave. Med bordet har det nok taget en måned. Bordet havde vi lavet på et tidligere semester, men det skulle restaureres fra bunden af. Projektoren er en epson og vil tro det er en normal projektor, det skal dog helst være vidvinklet, da der ikke er særlig meget plads under bordet.
Vi brugte OpenCV til image processing delen og grafik og lyd blev ordnet i XNA. Spillernes input bliver vist via frustreret infrarødt lys, vha. en teknik kaldet FTIR (Frustrated Total Internal Reflection).
Re: Sejt dansk spilprojekt
Hi,
i'm interested in knowing where does one buy a surface monitor? price and so on...
anyone?
Peter
i'm interested in knowing where does one buy a surface monitor? price and so on...
anyone?
Peter
Re: Sejt dansk spilprojekt
ov mit svar forsvandt vist..
1) ups jeg syntes det så forkert ud med Ålborg universitet Copenhagen, min fejl.
2) DR er med til at arrengere newmediadays.dk og jeg vil høre om det er noget I vil være med til at stille op dér. (så kan jeg også prøve det
)
Bo
1) ups jeg syntes det så forkert ud med Ålborg universitet Copenhagen, min fejl.
2) DR er med til at arrengere newmediadays.dk og jeg vil høre om det er noget I vil være med til at stille op dér. (så kan jeg også prøve det

Bo
Re: Sejt dansk spilprojekt
Det lyder utroligt spændende og vi ville være meget interesseret i at vise det frem til New Media Days. Vi kan alle fire kontaktes via oculusia@gmail.com, derfra kan vi udveksle oplysninger og finde ud af noget. Vil se frem til at høre fra dig.