Explosive Love i app-storen

Ole Teglbjærg
Level 3 - Infant
Posts: 37
Joined: 14 Aug 2008, 11:51

Explosive Love i app-storen

Unread post by Ole Teglbjærg » 03 Dec 2010, 11:30

Så kom vores første spil til iPhone endelig i appstoren.
Spillet er blevet til i et samarbejde mellem os fra Press Play og vores allesammens Tim Garbos.
Læs om det her: http://www.explosivelove.com

Køb det her: http://bit.ly/idJdj6

og prøv det her: http://apps.facebook.com/explosivelove/

God fredag!
/Ole

fehaar
Level 14 - Dimensional traveler
Posts: 141
Joined: 13 Mar 2008, 23:59

Re: Explosive Love i app-storen

Unread post by fehaar » 03 Dec 2010, 12:02

YEAH BABY! Hvorfor er den så lang tid om at hente spillet.... Come on Apple!

simonmoeller
Level 31 - Hitler with miniguns
Posts: 318
Joined: 06 Oct 2008, 14:19
Location: Aarhus
Contact:

Re: Explosive Love i app-storen

Unread post by simonmoeller » 03 Dec 2010, 12:06

Fint spil, har hentet det - minder mig lidt om Tilt to Live :)

User avatar
JeppeKM
Level 31 - Hitler with miniguns
Posts: 318
Joined: 28 May 2008, 09:46
Location: Copenhagen, Denmark
Contact:

Re: Explosive Love i app-storen

Unread post by JeppeKM » 03 Dec 2010, 12:14

Tilt to Love? :)

sjovt spil!
Jeppe Kilberg Møller,
on Twitter

User avatar
Scurvy Lobster
Level 25 - John Carmack
Posts: 253
Joined: 25 Mar 2008, 11:33

Re: Explosive Love i app-storen

Unread post by Scurvy Lobster » 03 Dec 2010, 12:46

Stort tillykke med release!

http://www.explosivelove.com ser ikke ud til at virke med IE8. Det var først da jeg åbnede den i Firefox der var andet end baggrundsbilledet. I skulle nok gøre siden IE-venlig, så halvdelen af jordens web-befolkning ikke er udelukket ;)
Uddannelseschef, HTX Ringsted

Ole Teglbjærg
Level 3 - Infant
Posts: 37
Joined: 14 Aug 2008, 11:51

Re: Explosive Love i app-storen

Unread post by Ole Teglbjærg » 03 Dec 2010, 13:17

God ide ;-)

User avatar
vonknut
Level 78 - Basher of noobs
Posts: 823
Joined: 14 Mar 2008, 16:34
Location: CPH

Re: Explosive Love i app-storen

Unread post by vonknut » 03 Dec 2010, 16:12

Det er sku da hurtigt i fik det færdigt?
-sidst jeg så det, var en demo / prototype til Limbo-festen, og det er jo kun et par måneder siden....


Edit:
Så lige den her:
http://blog.politiken.dk/klik/2010/12/0 ... sive-love/
-det kunne være fedt hvis i kunne give nogle tal på, hvad den eksponering giver i plays.
-men nu er det self. sammenfaldende med den normale launch, så det er nok svært at se hvilke brugere der kommer hvorfra....
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning

User avatar
timgarbos
Level 23 - Spider demon
Posts: 239
Joined: 27 Feb 2009, 03:07
Location: Copenhagen

Re: Explosive Love i app-storen

Unread post by timgarbos » 05 Dec 2010, 02:46

Det gav 642 hits til websitet fra Thomas blog.

simonmoeller
Level 31 - Hitler with miniguns
Posts: 318
Joined: 06 Oct 2008, 14:19
Location: Aarhus
Contact:

Re: Explosive Love i app-storen

Unread post by simonmoeller » 05 Dec 2010, 10:08

Ja, i er nødt til at få leverage et sted fra. En Apple-feature ville sætte skub i salget, men det kan man ikke regne med som bekendt.

En anden mulighed er Free App a Day (som er blevet noget dyre på det sidste) og Free Game of the Day - kræver at man har implementeret openfeint.

Det sagt, så synes jeg loadtiderne er lige lange nok for et "casual" spil som man skal kunne restarte på 1-2 sekunder. 1 helst.

User avatar
JeppeKM
Level 31 - Hitler with miniguns
Posts: 318
Joined: 28 May 2008, 09:46
Location: Copenhagen, Denmark
Contact:

Re: Explosive Love i app-storen

Unread post by JeppeKM » 06 Dec 2010, 11:28

Free App a Day er ikke værd at betale for IMHO.

Download vil blive boostet uanfægtet - så længe folk ser at et pludselig er gratis.

Det værste i den sammenhæng er at man gå fra 'gratis listen' til 'paid list' når man sætter prisen op igen.
Og på den måde mister man umiddelbart den goodwill der er optjent.

Det bedste, man kan håbe på efterfølgende, er word of Mouth, fra de folk der har downloadet spillet, mens det var gratis.
Og der er sjældent overbevisende meget at hente - selvom det selvfølgelig kan hænde.
Desto mere man har integreret forskellige social media i sit spil, kan man selvfølgelig håbe at 'free' kan få snebolden til at rulle hurtigere i en tid.
Jeppe Kilberg Møller,
on Twitter

simonmoeller
Level 31 - Hitler with miniguns
Posts: 318
Joined: 06 Oct 2008, 14:19
Location: Aarhus
Contact:

Re: Explosive Love i app-storen

Unread post by simonmoeller » 06 Dec 2010, 13:56

Jeppe, det er derfor at .99 cent spil har ufatteligt store problemer. Ikke engang Free App A Day kan man få noget fornuftigt ud af. Freemium er fremtiden. Embrace it now.

Problemet er at det kan være vanskeligt at få en Apple feature med et Free spil.

Det er ikke et let marked.

User avatar
JeppeKM
Level 31 - Hitler with miniguns
Posts: 318
Joined: 28 May 2008, 09:46
Location: Copenhagen, Denmark
Contact:

Re: Explosive Love i app-storen

Unread post by JeppeKM » 06 Dec 2010, 14:09

@simonmoeller
agreed on that one!

Et lille hint for paid apps er, at sætte prisen relativt højt - og så dumpe den til 1$
Så bliver man featured på diverse sites automatisk med 'price drop'
Og psykologisk virker et price drop fra fx 3$->1$ bedre end 2$->1$ - i hvert fald i teorien.

For data crunching nerds:
http://appannie.com
Jeppe Kilberg Møller,
on Twitter

Ole Teglbjærg
Level 3 - Infant
Posts: 37
Joined: 14 Aug 2008, 11:51

Re: Explosive Love i app-storen

Unread post by Ole Teglbjærg » 06 Dec 2010, 14:37

Tak for input!
Er der noget af Jer der har erfaringer med at købe marketingkræfter til at promovere et iPhonespil?
Vi brugte Triplepoint i forbindelse med lanceringen af Max & the Magic Marker i Nordamerika og ved at de også laver en del iPhone-promotion, men det kunne være interessant at høre folks erfaringer med den slags.
/Ole

simonmoeller
Level 31 - Hitler with miniguns
Posts: 318
Joined: 06 Oct 2008, 14:19
Location: Aarhus
Contact:

Re: Explosive Love i app-storen

Unread post by simonmoeller » 06 Dec 2010, 19:58

Ole Teglbjærg wrote:Tak for input!
Er der noget af Jer der har erfaringer med at købe marketingkræfter til at promovere et iPhonespil?
Vi brugte Triplepoint i forbindelse med lanceringen af Max & the Magic Marker i Nordamerika og ved at de også laver en del iPhone-promotion, men det kunne være interessant at høre folks erfaringer med den slags.
/Ole
Vi har haft nogen succes med det i forbindelse med Commodore 64 - men det er ikke noget jeg vil anbefale til "ukendte" apps - det drukner i mængden efter min bedste overbevisning.

Sæt dig i journalistens sted: Hvorfor skulle de skrive om netop dit produkt?

Du er velkommen til at komme forbi Aarhus og tage en snak :)

Bonus info: iAds er ikke så dumt.

User avatar
JeppeKM
Level 31 - Hitler with miniguns
Posts: 318
Joined: 28 May 2008, 09:46
Location: Copenhagen, Denmark
Contact:

Re: Explosive Love i app-storen

Unread post by JeppeKM » 06 Dec 2010, 21:04

Jeg har arbejdet med http://IndieDeveloperConsulting.com , der også hjælper med at skrive press release. Det koster runde 95$.
I forbindelse med den marketing jeg lavede for Angry Viking rystede det nogle reviews af sig, som ellers ikke ville være kommet.
Der kom dog ikke hul på de store review sites, som er dem der er interessante og virkeligt kan rykke salg.
God service, 'tell 'em I said Hi' hvis du skriver til dem ;) Jeg er pt i dialog med dem om yderligere et par press releases.

http://gamebizwire.com er lidt dyrere og der skal man skrive press release selv. Dem har jeg ikke prøvet. På papiret kan jeg ikke se de står stærke end før-nævnte.

http://www.free-press-release.com/ har en gratis service og rammer meget bredt. Har fået en anelse opmærksomhed med denne i forbindelse med en update.

http://www.gamerelease.net/ er også en mulighed - det koster et engangs fee men så kan man sende én presse meddelelse ud månedligt. Hvis du har en der er skrevet, kan jeg godt sende den ud der - så kan vi se om det giver noget?

Asbjørn fra Tactile burde have lidt info på området også - de gik vist med en dyrere løsning på Pocket Creature (?), så der er sikkert også spændende detaljer derfra. Er du på linien og vil dele ud, Asbjørn?


I det store hele siger man jo, at man får det man betaler for...
På den anden side, hvis man rammer et par gode sites - så kan det på den anden side også hurtigt betale sig.


Så, på en eller anden magisk måde - skab en pressemeddelelse der står ud fra mængden... det er lettere sagt end gjort.

GL
Jeppe Kilberg Møller,
on Twitter

simonmoeller
Level 31 - Hitler with miniguns
Posts: 318
Joined: 06 Oct 2008, 14:19
Location: Aarhus
Contact:

Re: Explosive Love i app-storen

Unread post by simonmoeller » 07 Dec 2010, 07:18

Find en edge som gør at spillet har en vinkel på enten andre kendte produkter, gør selskabet interessant eller taler med current events. Og vær sikker på at journalisten kan cut-paste store dele af pressemeddelelsen til sin "egen" artikel.

Og inkluder sælgende screens - eller concept art. Må jeg her endnu engang slå et slag for "øjne".

De fleste journalister (eller bloggere) er ikke højt betalt for deres arbejde. De copy-paster alt hvad de kan slippe afsted med for at fylde deres kvoter.

Hvis jeg var Tactile og sendte en pressemeddelelse ud om Pirates vs. Ninjas (etc) så ville jeg ikke være bange for at skrive noget med "Pandas eats Angry Birds for lunch!" eller noget i den stil. Så har du formentlig ihvertfald attention. Det er første skridt. Så ville jeg vise dele fra den fede intro - dele hvor der er et klart decifrérbart drama på stedet.

Og så ville jeg skrive noget sjovt der kunne cut-pastes :)

Hvis jeg skulle skrive noget om Explosive Love, så ville det måske blive noget smålummert omkring "explosive" og "love" - og prøve at flette spillet ind et eller andet sted. Jeg ville klart undgå screens, de gør sig ikke ret godt på den store skærm. Tegn en stor tegning med hovedpersonen i centrum og en masse explosive love around. En anden vinkel er at spille på samspillet mellem de to parter - lav en historie om at den ene er kendt kunstner måske eller 14 år gammel eller at det er lavet på 10 dage. Og at han nu har forbarmet sig (selvom han er utroligt dygtig og succesfuld) og har kastet sig over at lave et spil. Explosive love er sværere at vinkle end Pirates vs. Ninjas vs.

egenfeldt
Level 20 - Link
Posts: 203
Joined: 10 Mar 2008, 09:13

Re: Explosive Love i app-storen

Unread post by egenfeldt » 07 Dec 2010, 20:09

ganske sjovt - virker ikke i Safari hos mig (Macbookpro - snow leopard).
Simon Egenfeldt-Nielsen
Ph.d, Cand. Psych.
CEO Serious Games Interactive
http://www.egenfeldt.eu/blog
http://www.seriousgames.net

User avatar
timgarbos
Level 23 - Spider demon
Posts: 239
Joined: 27 Feb 2009, 03:07
Location: Copenhagen

Re: Explosive Love i app-storen

Unread post by timgarbos » 16 Dec 2010, 13:19

Og så er der en update ude så det nu kører på devices uden Apple Game Center: http://itunes.apple.com/dk/app/explosiv ... 25826?mt=8

Ville ikke skade hvis den nye version fik et par ratings :)

Barlowe
Level 1 - Speck of dust
Posts: 15
Joined: 09 Dec 2010, 21:49
Location: Copenhagen
Contact:

Re: Explosive Love i app-storen

Unread post by Barlowe » 27 Feb 2011, 02:34

Det ser umiddelbart meget fedt ud :)

Lige en heads up, Facebook giver en 500 - Internal Server Error lige pt når man prøver at komme ind på http://apps.facebook.com/explosivelove/ .

Post Reply