Det startede egentlig som et forsøg på at lege med perspektiv engine. Så rodede jeg lidt med noget opengl. Og så smed jeg det meste perspektiv og opengl halløj overbors.
Men er nu ret tilfreds med graffiksiden alligevel.
Spillet hedder indtil videre Project Grid Lens 3D, men navnet skal i nok ikke lægge for meget i da jeg nok retter det snart hvis jeg bliver ved med at arbejde på det her projekt
Skulle overstående link ikke virke kan du prøve at finde spillet på min hjemmeside
Er meget interreseret i folks meninger. Ting som jeg er særligt interesseret i at vide noget om er:
Kørte spillet flydende?
Hvad synes i om lydsiden.
Hvad synes i om gameplayet?
Har i nogen gode ideer jeg burde implementerer?
Skal jeg hellere starte et nyt spil med et anderledes gameplay?
- Scarzzurs
Nyt spilprojekt jeg roder lidt med...
Nyt spilprojekt jeg roder lidt med...
Medejer i Whalegun ApS og arbejder for tiden på Utopia 9.
Du kan følge spillet på Facebook og Steam Greenlight
Du kan følge spillet på Facebook og Steam Greenlight
Re: Nyt spilprojekt jeg roder lidt med...
Fedt!
- Spillet kører flydende på mit gamle hakkebræt.
- Lyden er som sådan helt fin. Hvis man skal sammenligne med profesionelle spil vil man nok savne noget variation og noget mere kulisse, men hey... under vilkårene er det rigeligt.
- Gameplayet... i starten en tand kedeligt (Asteroids, uden asteroider....), men når man skal til at skifte våben efter farve, får man sin sag får. Og det er vel fair at der er en "træningsbane", den er nok bare et minut for lang. Og så synes jeg sværhedsgraden stiger markant fra level 1 til 2, men nu er jeg heller ikke super-gamer...
- Har ikke lige nogen idéer, og jeg har kun spilet 2 levels, så jeg ved ikke hvor meget guf du har fundet på. Jeg vil nok sige der bør være noget mere end "bare" at skyde, og vælge våben efter fjende-farve. Nogle obstacles, eller noget. Eller pickup-våben og -gadgets i stedet for bare at få dem ved levels afslutning.
- Personligt kan jeg godt lide simple shooters, og især Asteroid, så jeg ser ingen grund til at starte om.
- Jonas
- Spillet kører flydende på mit gamle hakkebræt.
- Lyden er som sådan helt fin. Hvis man skal sammenligne med profesionelle spil vil man nok savne noget variation og noget mere kulisse, men hey... under vilkårene er det rigeligt.
- Gameplayet... i starten en tand kedeligt (Asteroids, uden asteroider....), men når man skal til at skifte våben efter farve, får man sin sag får. Og det er vel fair at der er en "træningsbane", den er nok bare et minut for lang. Og så synes jeg sværhedsgraden stiger markant fra level 1 til 2, men nu er jeg heller ikke super-gamer...
- Har ikke lige nogen idéer, og jeg har kun spilet 2 levels, så jeg ved ikke hvor meget guf du har fundet på. Jeg vil nok sige der bør være noget mere end "bare" at skyde, og vælge våben efter fjende-farve. Nogle obstacles, eller noget. Eller pickup-våben og -gadgets i stedet for bare at få dem ved levels afslutning.
- Personligt kan jeg godt lide simple shooters, og især Asteroid, så jeg ser ingen grund til at starte om.
- Jonas
Re: Nyt spilprojekt jeg roder lidt med...
Hey Jussing.
Tusind tak for kommentaren. Jeg har set lidt på gameplayet og introduceret en base som man skal beskytte. Fjenderne kan nu skyde i stedet for at flyve ind i dig. Fjenderne forsøger også at undgå dig, men de er ikke super kloge endnu. Jeg håber at dette skift i gameplay kan gøre spillet mere interessant, og ikke mindst sværere, da du nu ikke kan flygte fra det hele så let
Jeg er stadig meget interesseret i kommentarer
- Scarzzurs
Tusind tak for kommentaren. Jeg har set lidt på gameplayet og introduceret en base som man skal beskytte. Fjenderne kan nu skyde i stedet for at flyve ind i dig. Fjenderne forsøger også at undgå dig, men de er ikke super kloge endnu. Jeg håber at dette skift i gameplay kan gøre spillet mere interessant, og ikke mindst sværere, da du nu ikke kan flygte fra det hele så let
Jeg er stadig meget interesseret i kommentarer
- Scarzzurs
Medejer i Whalegun ApS og arbejder for tiden på Utopia 9.
Du kan følge spillet på Facebook og Steam Greenlight
Du kan følge spillet på Facebook og Steam Greenlight
-
- Level 22 - Imp
- Posts: 227
- Joined: 25 Mar 2008, 21:57
Re: Nyt spilprojekt jeg roder lidt med...
Hej
Jeg synes sgu det er rimelig fedt. Det er en god ide med basen som man skal beskytte - og de små healing pakker man kan prøve at suse ud og nå. De orange fly er rimelig nastie, jeg døde også i anden bane.
Jeg synes grafikken er rigtig sprød, måske skal du endre udseenet på healthbaren på player flyet jeg synes ikke det ser lige så sejt ud som fjendernes fly gør.
Hvad var det for en meteor med et orange gitter for? var det de oranges base? -og kan den skydes? hvis den kan de skulle du måske give den en health bar ligsom hjembasen.
Keep up the good work, jeg synes det er godt potentiale i spillet.
/Lau
Jeg synes sgu det er rimelig fedt. Det er en god ide med basen som man skal beskytte - og de små healing pakker man kan prøve at suse ud og nå. De orange fly er rimelig nastie, jeg døde også i anden bane.
Jeg synes grafikken er rigtig sprød, måske skal du endre udseenet på healthbaren på player flyet jeg synes ikke det ser lige så sejt ud som fjendernes fly gør.
Hvad var det for en meteor med et orange gitter for? var det de oranges base? -og kan den skydes? hvis den kan de skulle du måske give den en health bar ligsom hjembasen.
Keep up the good work, jeg synes det er godt potentiale i spillet.
/Lau
Re: Nyt spilprojekt jeg roder lidt med...
Fint spil der kører godt.
Lyden er også helt fin og genkalder gamle arkade-minder
Gameplay er måske den gamle "high score" type, men det er der faktisk heller ikke noget galt i, så længe det er sjovt.
Jeg forstår ikke helt det med af flytte basen rundt, men det er nok bare mig.
Lyden er også helt fin og genkalder gamle arkade-minder
Gameplay er måske den gamle "high score" type, men det er der faktisk heller ikke noget galt i, så længe det er sjovt.
Jeg forstår ikke helt det med af flytte basen rundt, men det er nok bare mig.
Re: Nyt spilprojekt jeg roder lidt med...
@Lau Korsgaard:
"Hvad var det for en meteor med et orange gitter for?"
Det er en portal hvor fjenderne spawner. Farven på den angiver hvilken type fjender der spawner. har ændret det så skudne praller af på portallerne nu, burde give et klart signal om at de ikke kan skyde
Har før haft leget med en rund healingbar til flyet, men ingen opdagede at det var en healingbar... så jeg skiftede tilbage. Hvis du har et godt forslag vil jeg meget gerne hører om det, da jeg selv er lidt løbet tør for ideer...
@MONDARIZ:
"Jeg forstår ikke helt det med af flytte basen rundt, men det er nok bare mig."
Hmmm, du kan ikke flytte basen rundt... det er dig der bevæger dig...
Må jeg lige se om jeg kan gøre klarere
Jeg takker mange gange for kommenterene, håber at kunne se på det snart, selvom jeg er gået igang med at se på online multiplayer til et af mine andre spil...
- Scarzzurs
"Hvad var det for en meteor med et orange gitter for?"
Det er en portal hvor fjenderne spawner. Farven på den angiver hvilken type fjender der spawner. har ændret det så skudne praller af på portallerne nu, burde give et klart signal om at de ikke kan skyde
Har før haft leget med en rund healingbar til flyet, men ingen opdagede at det var en healingbar... så jeg skiftede tilbage. Hvis du har et godt forslag vil jeg meget gerne hører om det, da jeg selv er lidt løbet tør for ideer...
@MONDARIZ:
"Jeg forstår ikke helt det med af flytte basen rundt, men det er nok bare mig."
Hmmm, du kan ikke flytte basen rundt... det er dig der bevæger dig...
Må jeg lige se om jeg kan gøre klarere
Jeg takker mange gange for kommenterene, håber at kunne se på det snart, selvom jeg er gået igang med at se på online multiplayer til et af mine andre spil...
- Scarzzurs
Medejer i Whalegun ApS og arbejder for tiden på Utopia 9.
Du kan følge spillet på Facebook og Steam Greenlight
Du kan følge spillet på Facebook og Steam Greenlight