8-Bit funding (crowd funding til spil)

User avatar
Scurvy Lobster
Level 25 - John Carmack
Posts: 253
Joined: 25 Mar 2008, 11:33

8-Bit funding (crowd funding til spil)

Unread post by Scurvy Lobster » 28 Jan 2011, 08:49

Skulle nogen ikke have set det endnu, så er der kommet en Kickstarter-klon, blot dedikeret til spil (og åben for andre end U.S.A. borgere) kaldet 8-Bit funding: http://www.8bitfunding.com/

Der er endnu ikke den store gang i donationerne, men potentialet er interessant, så på sigt kan det måske blive til noget.
Last edited by Scurvy Lobster on 31 Jan 2011, 15:09, edited 1 time in total.
Uddannelseschef, HTX Ringsted

slu
Level 3 - Infant
Posts: 31
Joined: 12 Jan 2011, 12:04

Re: 8-Bit funding (crowdsourcing til spil)

Unread post by slu » 28 Jan 2011, 10:58

Det er da et cool initiativ! Håber at det får luft under vingerne - så det er vel bare om at sprede ordet.

User avatar
Scurvy Lobster
Level 25 - John Carmack
Posts: 253
Joined: 25 Mar 2008, 11:33

Re: 8-Bit funding (crowdsourcing til spil)

Unread post by Scurvy Lobster » 28 Jan 2011, 14:03

Jeg har også postet det til Railgun: http://railgun.newz.dk/. I mine øjne har det stort potentiale, så det skal bare ud til flest mulige.

Selvom virksomheden bag selv har ansvar for at sprede ordet, så er det da oplagt at udviklere prøver at sprede ordet. Vi har jo bunker af gode kontakter. Del hvor I kan :roll:
Uddannelseschef, HTX Ringsted

simonmoeller
Level 31 - Hitler with miniguns
Posts: 318
Joined: 06 Oct 2008, 14:19
Location: Aarhus
Contact:

Re: 8-Bit funding (crowdsourcing til spil)

Unread post by simonmoeller » 29 Jan 2011, 09:23

Demokratisering af funding har en fremtid, det er jeg helt overbevist om.

Kasper F. Nielsen
Level 0 - Null
Posts: 1
Joined: 14 Aug 2010, 12:58

Re: 8-Bit funding (crowd funding til spil)

Unread post by Kasper F. Nielsen » 07 Feb 2011, 09:08

Meget spændende Scurvy Lobster! Hvis du har nogle interessante spil, der er dansk-producerede, som du synes kunne bruge noget fokus (og funding), er du mere end velkommen til at indsende en nyhed om det til Railgun, og så skal jeg nok sørge for at det kommer på.

Hvis denne slags kan være med til at kickstarte små indie-projekter, der ellers aldrig ville være blevet til noget, er det jo værd at støtte.

JesperN
Level 10 - Dark arts student
Posts: 104
Joined: 07 Feb 2011, 11:28

Re: 8-Bit funding (crowd funding til spil)

Unread post by JesperN » 07 Feb 2011, 11:33

Konceptet er fantastisk spændende, og jeg tror bestemt, at der er en fremtid i det. Om dette bliver siden, der sætter gang i maskineriet, er jeg ikke overbevist om, men det skal nok ske... det er dog stadig et koncept, som endnu ikke helt er blevet omkring spilmediet, og derfor tror jeg stadig, at vi må vente lidt endnu.

User avatar
JeppeKM
Level 31 - Hitler with miniguns
Posts: 318
Joined: 28 May 2008, 09:46
Location: Copenhagen, Denmark
Contact:

Re: 8-Bit funding (crowd funding til spil)

Unread post by JeppeKM » 07 Feb 2011, 12:47

hvis man seriøst ser efter finansiering på denne måde nu-og-her, vil jeg i stedet anbefale http://www.kickstarter.com/
Siden er mere etableret - og henveder sig bredere, så der er et større flow af besøgende der kaster penge efter projekter.

Good luck!
hvis der er nogen der opretter projekter,
så håber jeg i vil dele Jeres erfaringer.

mvh
Jeppe Kilberg Møller,
on Twitter

User avatar
Scurvy Lobster
Level 25 - John Carmack
Posts: 253
Joined: 25 Mar 2008, 11:33

Re: 8-Bit funding (crowd funding til spil)

Unread post by Scurvy Lobster » 07 Feb 2011, 14:27

Kickstarter kræver en US bankkonto (både for at funde og oprette et projekt), så det kan være noget bøvl for mange. Desuden er det faktisk kun ganske få computerspilsprojekter, der har opnået fuld funding gennem denne service.

Jeg tror 8 Bit funding hurtigt vil overhale Kickstarter til spilprojekter. De har allerede et projekt fuldt funded samt et andet der har over 3000$ i indsamling pt.
Uddannelseschef, HTX Ringsted

Post Reply