Boom Tower Defense

Rfaering
Level 0 - Null
Posts: 3
Joined: 20 Jan 2011, 18:53

Boom Tower Defense

Unread post by Rfaering » 12 Feb 2011, 14:51

Så fik jeg endelig lavet mit første web browser spil færdigt. Det blev et klassisk tower defense udviklet i javascript ved brug af html 5 canvas elementet. Derfor kører det nok bedst under de nyeste versioner af firefox, chrome og IE. Skriv endelig hvis i finder nogle bugs eller hvad i generelt syntes om det, men vær sød da det er mit første spil ;)

Det kan spilles på: www.snowfish.dk/games/

Pelding
Level 13 - Portal opener
Posts: 137
Joined: 23 May 2008, 09:55

Re: Boom Tower Defense

Unread post by Pelding » 12 Feb 2011, 15:06

Det er cool - fungerer som det skal uden de så meget pjat, godt arbejde.
Der nogle småting som f.eks at man ikke kan se hvad der er start og mål, når man spiller første gang og det er svært at se hvilket units der er opgraderede, men ellers var det sjovt synes jeg

User avatar
buchardt
Level 17 - Jade Raymond
Posts: 174
Joined: 09 Apr 2010, 11:25

Re: Boom Tower Defense

Unread post by buchardt » 12 Feb 2011, 15:28

YEAH! Jeg tog lige lvl 1 på easy og det virker sgu... Meget basic og intet nyt under solen... men helstøbt og velfungerende. Tillykke med det første spil.

Positivt:
- Farve/nuancer som health. Det er så meget federe end en "status bar". Dermed nemmere at aflæse svage led i ens defence
- Simpelt: Ikke så meget pis = altid nejs

Negativt:
- Fjender: Nåede aldrig at lære fjende typer at kende.
- Lyd: Savnede det bare mega meget, lyd i den type spil er god respons.

Any way good job...

- Peter Buchardt

P.s. Har du spillet GeoDefence på Iphone/touch? Det er er rigtig godt lille TD spil...

Jesper Kondrup
Level 27 - Drooling zombie
Posts: 274
Joined: 09 Nov 2009, 13:37
Location: Cph
Contact:

Re: Boom Tower Defense

Unread post by Jesper Kondrup » 12 Feb 2011, 17:14

Fedt spil! Har smidt den i fav :)

Zacker
Level 53 - Syntax error
Posts: 536
Joined: 12 Mar 2008, 15:18
Contact:

Re: Boom Tower Defense

Unread post by Zacker » 12 Feb 2011, 19:36

Hey det et ret fedt spil, fornøjede mig ganske godt med det i 10-15mins! Og jeg er vel og mærke ikke den store tower defense fan. Derudover, så er det et af de bedste html 5 spil, som jeg har haft kørende her via Fx 3.6.
Last edited by Zacker on 13 Feb 2011, 15:31, edited 1 time in total.

Jesper Kondrup
Level 27 - Drooling zombie
Posts: 274
Joined: 09 Nov 2009, 13:37
Location: Cph
Contact:

Re: Boom Tower Defense

Unread post by Jesper Kondrup » 12 Feb 2011, 20:52

Nu har jeg aldrig rigtig spillet TD spil, men jeg er dog blevet en smule hooked på det. Har dog kæmpet den sidste time med lvl2 på begynder :/ - måske er jeg elendig, men synes det er en smule for svært, den er jo på easy?

Kan også være jeg anvender en helt forkert strategi selvfølgelig - kommer til omkring 13/15 i lvl2.

User avatar
vonknut
Level 78 - Basher of noobs
Posts: 822
Joined: 14 Mar 2008, 16:34
Location: CPH

Re: Boom Tower Defense

Unread post by vonknut » 13 Feb 2011, 13:52

Jesper Kondrup wrote:Kan også være jeg anvender en helt forkert strategi selvfølgelig - kommer til omkring 13/15 i lvl2.
-ja, easy er ikke helt easy:)

Det virker generelt ret godt, freezer'ne sammen med AOE's er fine og det er også fin mekanik, at man ikke kan klare bos'erne, uden lasers / penge reserveret til freeze bombs.

Dog:
[FEATURE CREEP WARNING]

Der kunne godt puttes mere "strategi" ind, f.eks.
-større forskel i range / upgrade påvirker range og damage forskellige for våben (nogen får større range, andre større damage)
-våben med line / cone based AOE i stedet for cirkel baseret AOE
-våben med line / cone based LOS/LOF i stedet for cirkel baseret LOS/LOF

Lige nu gør det heller ikke den store forskel, hvordan man placerer tingene i forhold til hinanden (bortset fra rundt om freezers).
Man kunne godt lave nogle local-boostere, der f.eks. boostede damage / range / ROF lige rundt om dem.


Men nu er jeg selvfølgeligt også "farvet" af at have spillet det utroligt lækre og avancerede
http://www.candystand.com/play/vector-td-2
-samt en pirate udgave med fantastisk mange kombo-muligheder (læs: emergent)
http://armorgames.com/play/3593/pirate-defense
-samt endnu en "sandbox udgave" hvor man også selv kan lave "creature path"
http://www.handdrawngames.com/DesktopTD/Game.asp

Men man kunne godt finde et lille twist på en enkelt game mechanics, som kunne tilføje spillet noget unikt.

Bugs:
Hvis man exit'er en bane ud til hovedmenuen og så trykker på den igen fra menuen, så stener den big-time (med faded skærm) før man kan gøre noget.
Hvis man sælger en "dims" og sætter en ny (samme sted?) mens en wave er igang, så fryser den og ser underlig ud (se billede http://img713.imageshack.us/i/udklipd.png/)
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning

oliverdb
Level 9 - Conjurer
Posts: 91
Joined: 11 Mar 2008, 18:46

Re: Boom Tower Defense

Unread post by oliverdb » 14 Feb 2011, 21:44

Hej

Fedt spil, men optimer performance, så tror jeg at du får nogle iPad fans. Det kørte nemligt alt for langsomt.

Zee
Level 22 - Imp
Posts: 229
Joined: 10 Mar 2008, 10:40

Re: Boom Tower Defense

Unread post by Zee » 15 Feb 2011, 12:05

Fint spil, her er lidt feedback:

Forslag til forbedringer (IMO):
* Unit kommer præcis hvor man klikker, og ikke midt i det "felt" man klikker på, det er lidt atypisk, men er måske egentlig fint nok... Men det betyder bare at brugeren skal koncentrere sig om at sætte units så tæt på hinanden så han ikke risikerer at der bliver plads til f.eks. 1 unit mindre på en række, fordi han har lavet for meget mellemrum imellem dem.
* Det fremgik ikke at freezebomb var instant og one time, det overraskede mig (og jeg spildte pengene på den første), det kunne have fremgået af beskrivelsen.
* Fast-forward knap, så det går 50-100% hurtigere, det giver spillet meget højere replayability, da man så hurtigere kan komme tilbage til det punkt man var nået til.
* Den trækker pengene når man vælger unit, ikke når man placerer den, det er ikke så intuitivt synes jeg.
* Da jeg var færdig med level 1 røg den direkte ud i menuen, uden nogle former for feedback, her skulle der komme en boks op og sige "Congratulations, you beat level 1" og måske endda med lidt statistik omkring hvor mange af hver units man byggede og hvor mange fjender man dræbte.

Bug:
* Hvis man trykker "Pause" og derefter "Menu" så går den først ud i menuen når man trykker "Resume".

Jesper Kondrup
Level 27 - Drooling zombie
Posts: 274
Joined: 09 Nov 2009, 13:37
Location: Cph
Contact:

Re: Boom Tower Defense

Unread post by Jesper Kondrup » 15 Feb 2011, 13:30

"Fast-forward knap, så det går 50-100% hurtigere, det giver spillet meget højere replayability, da man så hurtigere kan komme tilbage til det punkt man var nået til."

- Enig :)

Kom endelig videre til lvl 3 - yeah!

nils
Level 12 - Master of the dark arts
Posts: 129
Joined: 10 Mar 2008, 12:07
Contact:

Re: Boom Tower Defense

Unread post by nils » 18 Feb 2011, 01:16

God start og Damn you! TD spil suger mig ind. Ja der var en del ventetid. Fast forward ville være smart så man undgår de kedelige perioder.

Jeg kunne kun gennemføre level tre, hvis jeg byggede 2-3 superenheder (sniper inkluderet) og et par freeze towers, hvilket gør at banen føles meget lang for der sker intet det meste af tiden. Det er en generel observation som jeg syntes gælder alle baner. Jeg byggede som regel et lille koncentreret arsenal, hvilket gjorde at det meste af banen stod tom.

Jeg plejer at få fjenden til at zig-zagge mest muligt, så det er som der bør kompenseres lidt nu hvor man ikke kan guide fjenden. Måske nogle små designtiltag der kunne få det til at skille sig ud fra andre TD spil.
Evt. arbejde mere med at du har en fast rute og opfinde nogle ting man kunne placere på ruten. Din freeze bomb (heraf Boom gætter jeg) er et eksempel. Den står helt alene som en alt for dyr engangsfornøjelse lige nu, men måske kunne du skabe en ny kategori af fælder hvor den hører til.

Held og lykke!
Nils - Nisl Games
Creator of Kid vs Dog, Space Heads, co-creator of illi. Working on Sprout Quest.
Blog.Nislgames.com & my Twitter

Post Reply