Conlan's Claim website og nye screenshots
-
- Level 2 - Grain of sand
- Posts: 29
- Joined: 11 Oct 2010, 22:50
Conlan's Claim website og nye screenshots
Vi har nye screenshots og har også fået et website op om vores strategispil Conlans' Claim:
Læs om spillet:
Website: http://unclaimedworld-game.com
Læs om spillet:
Website: http://unclaimedworld-game.com
Last edited by køkkenting on 30 Mar 2014, 17:13, edited 1 time in total.
-
- Level 31 - Hitler with miniguns
- Posts: 318
- Joined: 06 Oct 2008, 14:19
- Location: Aarhus
- Contact:
-
- Level 31 - Hitler with miniguns
- Posts: 318
- Joined: 06 Oct 2008, 14:19
- Location: Aarhus
- Contact:
Re: Conlan's Claim website og nye screenshots
Og fint website. Hvornår kan jeg spille det?
-
- Level 25 - John Carmack
- Posts: 253
- Joined: 25 Mar 2008, 11:33
Re: Conlan's Claim website og nye screenshots
Glæder mig til at prøve det! Ser rigtigt spændende ud, og noget der burde appelere til en stor sci-fi fanskare.
Uddannelseschef, HTX Ringsted
-
- Level 19 - Wario
- Posts: 195
- Joined: 12 Mar 2008, 17:52
Re: Conlan's Claim website og nye screenshots
Jeg er klar til en pre-order; det ser fedt ud
A.
A.
Re: Conlan's Claim website og nye screenshots
Ja, bring it on!
Der var mange der i de gode gamle starwars-the-roleplaying-game-dage, droppede alt det jedi-bøz og endte med bare at spille lange "byg base" kampagner.
-man savnede vel en ny:
-ohh, sweeet-sweeet 1990....
Der var mange der i de gode gamle starwars-the-roleplaying-game-dage, droppede alt det jedi-bøz og endte med bare at spille lange "byg base" kampagner.
-man savnede vel en ny:
-ohh, sweeet-sweeet 1990....
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning
-
- Level 2 - Grain of sand
- Posts: 29
- Joined: 11 Oct 2010, 22:50
Re: Conlan's Claim website og nye screenshots
Moonbase har jeg faktisk spillet en gang på skolens pc, men kom ikke rigtig ind i det. (efter googling: det må så have været Lunar Command som var DOS versionen)
Men det er godt at der er interesse for projektet, så kan vi roligt arbejde videre med det.
Men det er godt at der er interesse for projektet, så kan vi roligt arbejde videre med det.
-
- Level 2 - Grain of sand
- Posts: 29
- Joined: 11 Oct 2010, 22:50
Re: Conlan's Claim website og nye screenshots
Ja det samme siger jeg, det er svært at vente... desværre er der lige et par ting der skal laves først...simonmoeller wrote:Og fint website. Hvornår kan jeg spille det?
Re: Conlan's Claim website og nye screenshots
Det ser rigtigt fedt ud!
-
- Level 2 - Grain of sand
- Posts: 29
- Joined: 11 Oct 2010, 22:50
Re: Conlan's Claim website og nye screenshots
Vi er blevet færdige med vores gameplay trailer, selvf. er der altid lidt der kan forbedres, så kommentarer er velkomne:
http://www.vimeo.com/16848302
http://www.vimeo.com/16848302
Re: Conlan's Claim website og nye screenshots
mand hvor ser det fedt ud!
-
- Level 31 - Hitler with miniguns
- Posts: 318
- Joined: 06 Oct 2008, 14:19
- Location: Aarhus
- Contact:
Re: Conlan's Claim website og nye screenshots
Virkelig god trailer - specielt musikken er stemningsfyldt.
Det er også fantastisk at man IKKE ser combat. Det er langt mere eerie at seeren ikke ved hvad det er der måske kommer.
Måske en lille smule antiklimaktisk til sidst - der lægges op til noget mere episk og det kommer ikke - concept art piecet er ikke nok, men det tilgives
Det er også fantastisk at man IKKE ser combat. Det er langt mere eerie at seeren ikke ved hvad det er der måske kommer.
Måske en lille smule antiklimaktisk til sidst - der lægges op til noget mere episk og det kommer ikke - concept art piecet er ikke nok, men det tilgives
Last edited by simonmoeller on 17 Nov 2010, 21:23, edited 1 time in total.
-
- Level 22 - Imp
- Posts: 227
- Joined: 25 Mar 2008, 21:57
-
- Level 25 - John Carmack
- Posts: 253
- Joined: 25 Mar 2008, 11:33
Re: Conlan's Claim website og nye screenshots
Jeg synes det ser rigtigt fedt ud, og længes efter at se mere. Mit eneste hik må være, at spillet kan ligne en sci-fi udgave af alle de casual city-builders man i de sidste år har set poppe op på eksempelvis Bigfishgames.com. Det er nok helt forkert, men indtrykket sidder alligevel efter at have set videoen. Så lidt mere fokus på fjender, konflikter, kamp og andre særlige funktioner kunne måske vinkle titlen mere.
Men jeg kan jo heller ikke få alle ønsker opfyldt i første trailer
Men jeg kan jo heller ikke få alle ønsker opfyldt i første trailer
Uddannelseschef, HTX Ringsted
Re: Conlan's Claim website og nye screenshots
Spillet ser rigtig fint ud, men jeg synes jeres trailer er alt for langsom. Jeg har ikke brug for at se jeres menu i traileren, og jeg er lodret uenig med Simon i, at det er godt, at der ikke er noget combat. Lige nu fremstår det som et meget stenet spil...
-
- Level 3 - Infant
- Posts: 37
- Joined: 14 Aug 2008, 11:51
Re: Conlan's Claim website og nye screenshots
Jeps, enig med Lasse.
Traileren ville have godt af et ordentligt anslag. En TA-DAAA-ting i starten, som giver seeren lyst til i det mindste at se resten af traileren.
Lige nu fremstår den lidt flad uden reelle højdepunkter og desuden meget langsom.
/Ole
Traileren ville have godt af et ordentligt anslag. En TA-DAAA-ting i starten, som giver seeren lyst til i det mindste at se resten af traileren.
Lige nu fremstår den lidt flad uden reelle højdepunkter og desuden meget langsom.
/Ole
-
- Level 2 - Grain of sand
- Posts: 29
- Joined: 11 Oct 2010, 22:50
Re: Conlan's Claim website og nye screenshots
Måske kan traileren forbedres med 2 ting: et bedre klimaks med noget combat, ild, flere køretøjer osv... Og et glimt af et eller andet før den første skærm, som kan fungere som anslag?
Så kan timingen i resten måske beholdes...
Så kan timingen i resten måske beholdes...
Re: Conlan's Claim website og nye screenshots
Super spændende spil I har gang i drenge, jeg synes virkelig det er en interessant vinkel!
Angående diskussionen af trailer, så er det jo en spændende en af slagsen. De fleste af os er opvokset med en hyper-energisk promovering af tingene, set fra reklamer og specifikt tv. Vi er derfor vant til, at trailers nødvendigvis skal ende i et klimaks, være klippet i et hurtigt aggressivt tempo og være opbygget som en lille historie i sig selv.
Jeg savner selv lidt mere variation i handlingerne i spillet, og ja menuen er ikke så nødvendig at se to gange, men jeg vil klart give Simon ret i, at engang imellem er det bedre ikke at give for meget væk. Var det her brudt ud i en ildkamp mellem robotter, og hvad ved jeg ellers, havde spillet i højere grad lignet alle andre titler. Havde en voldsom fortællerstemme proklameret at vi var i en fjern fremtid, hvor mennesket desperat forsøger at overleve, samme problematik.
I stedet synes jeg den underspillede, nøgterne besked i starten og det langsommere tempo gør, at spillet virker som et intelligent realtime strategispil med en skummel stemning i stedet for et oppustet action-orgie, der forbrænder kalorierne for hurtigt. Jeg synes anslaget er rigtig fedt, fordi det sætter tonen subtilt og jeg er vild med, at trailerens klimaks er en truende sandstorm, der er på vej i horisonten.
Er jeres spil fyldt med ildkamp, robotter og hvad ved jeg, så er det selvfølgelig bedst at vise det i traileren. Det er dog ikke det indtryk jeg får. På fem sekunder skal man kunne se, hvilken type spil det her er, og det synes jeg I allerede gør godt med jeres trailer.
Angående diskussionen af trailer, så er det jo en spændende en af slagsen. De fleste af os er opvokset med en hyper-energisk promovering af tingene, set fra reklamer og specifikt tv. Vi er derfor vant til, at trailers nødvendigvis skal ende i et klimaks, være klippet i et hurtigt aggressivt tempo og være opbygget som en lille historie i sig selv.
Jeg savner selv lidt mere variation i handlingerne i spillet, og ja menuen er ikke så nødvendig at se to gange, men jeg vil klart give Simon ret i, at engang imellem er det bedre ikke at give for meget væk. Var det her brudt ud i en ildkamp mellem robotter, og hvad ved jeg ellers, havde spillet i højere grad lignet alle andre titler. Havde en voldsom fortællerstemme proklameret at vi var i en fjern fremtid, hvor mennesket desperat forsøger at overleve, samme problematik.
I stedet synes jeg den underspillede, nøgterne besked i starten og det langsommere tempo gør, at spillet virker som et intelligent realtime strategispil med en skummel stemning i stedet for et oppustet action-orgie, der forbrænder kalorierne for hurtigt. Jeg synes anslaget er rigtig fedt, fordi det sætter tonen subtilt og jeg er vild med, at trailerens klimaks er en truende sandstorm, der er på vej i horisonten.
Er jeres spil fyldt med ildkamp, robotter og hvad ved jeg, så er det selvfølgelig bedst at vise det i traileren. Det er dog ikke det indtryk jeg får. På fem sekunder skal man kunne se, hvilken type spil det her er, og det synes jeg I allerede gør godt med jeres trailer.
Jeppe Bisbjerg
Director of Publishing
Director of Publishing
-
- Level 31 - Hitler with miniguns
- Posts: 318
- Joined: 06 Oct 2008, 14:19
- Location: Aarhus
- Contact:
Re: Conlan's Claim website og nye screenshots
@ PressPlay
Det behøver ikke alt sammen være et stort actionorgie - hvis spillet er et lidt smalt base-building spil så er det hvad der skal vises efter min bedste overbevisning. Love the one you're with - det er i dette tilfælde mere skræmmende med den suspense der opstår når man -ikke- ser ildkamp, men sekvensen med turrets viser at der er noget derude som er nødvendigt at forsvare sig imod.
Jeg synes anslaget er godt. Du får dramaet serveret meget kort og præcist. Det handler om økonomi.
Problemet er at hvis man begynder at vise combat mod aliens etc så risikerer du at konkurrere mod Starcraft II og hvad der ellers er. Og så sker der det at folk synes det er noget lort hvis det ikke er sejere end SCII. Al ære og respekt, men der tror jeg ikke helt man er.
Det behøver ikke alt sammen være et stort actionorgie - hvis spillet er et lidt smalt base-building spil så er det hvad der skal vises efter min bedste overbevisning. Love the one you're with - det er i dette tilfælde mere skræmmende med den suspense der opstår når man -ikke- ser ildkamp, men sekvensen med turrets viser at der er noget derude som er nødvendigt at forsvare sig imod.
Jeg synes anslaget er godt. Du får dramaet serveret meget kort og præcist. Det handler om økonomi.
Problemet er at hvis man begynder at vise combat mod aliens etc så risikerer du at konkurrere mod Starcraft II og hvad der ellers er. Og så sker der det at folk synes det er noget lort hvis det ikke er sejere end SCII. Al ære og respekt, men der tror jeg ikke helt man er.
-
- Level 2 - Grain of sand
- Posts: 29
- Joined: 11 Oct 2010, 22:50
Re: Conlan's Claim website og nye screenshots
Grunden til at der ikke vises flere features og assets er selvfølgelig at filmen er lavet med det der er færdigt lige nu.
Vi bør nok kalde den en teaser i stedet for en game trailer for at undgå forvirring om dette punkt (selvom filmen nok er en mellemting).
Vi bør nok kalde den en teaser i stedet for en game trailer for at undgå forvirring om dette punkt (selvom filmen nok er en mellemting).
-
- Level 3 - Infant
- Posts: 37
- Joined: 14 Aug 2008, 11:51
Re: Conlan's Claim website og nye screenshots
@Simon
Jeg er ganske enig i at man ikke skal forsøge at give sig ud for noget man ikke er og hvis spillet nærmest ikke har kamp og det der er fedt ved spillet er at bygge, så er det naturligvis det der skal lægges vægt på. På mig virker det dog stadig noget uforløst.
Mht. til anslaget, er problemet for mig måske at jeg netop Ikke synes man får etableret dramaet eller konflikten ordentligt. Det ryger i hvert fald henover hovedet på mig, men du fangede den åbenbart...
Jeg er ganske enig i at man ikke skal forsøge at give sig ud for noget man ikke er og hvis spillet nærmest ikke har kamp og det der er fedt ved spillet er at bygge, så er det naturligvis det der skal lægges vægt på. På mig virker det dog stadig noget uforløst.
Mht. til anslaget, er problemet for mig måske at jeg netop Ikke synes man får etableret dramaet eller konflikten ordentligt. Det ryger i hvert fald henover hovedet på mig, men du fangede den åbenbart...
-
- Level 2 - Grain of sand
- Posts: 29
- Joined: 11 Oct 2010, 22:50
Re: Conlan's Claim website og nye screenshots
Vi har også versioner hvor startskærmen indeholder mere historie, vi valgte dem fra fordi folk nok ikke gad at læse så meget... men det er svært at gøre alt.
-
- Level 2 - Grain of sand
- Posts: 29
- Joined: 11 Oct 2010, 22:50
-
- Level 25 - John Carmack
- Posts: 253
- Joined: 25 Mar 2008, 11:33
Re: Conlan's Claim website og nye screenshots
Det ser godt ud. Jeg har glemt detaljerne i den sidste, men nu virker den fint bearbejdet og "teaser-agtig", hvilket jo også er formålet
Uddannelseschef, HTX Ringsted
Re: Conlan's Claim website og nye screenshots
Jeg synes det ser spændende ud.
God grafik, og umiddelbart (Fra hvad jeg lige kan se) et godt interface.
Jeg glæder mig til at høre mere om det
God grafik, og umiddelbart (Fra hvad jeg lige kan se) et godt interface.
Jeg glæder mig til at høre mere om det