Søger virksomhedspraktik i spilfirma (21/10-2011)

Sekani
Level 0 - Null

Søger virksomhedspraktik i spilfirma (21/10-2011)

Unread post by Sekani » 21 Oct 2011, 13:02

Hej evt. interesserede firmaer.

Mit navn er Niklas Kongsted Jensen. Jeg er en fyr på 24 år, som er spirende spildesigner. Jeg har i sommers endt min bachelor i engelsk og webkommunikation, som jo åbenlyst ikke har meget at gøre med spiludvikling. Planen er at jeg skal søge ind på IT-Universitetets Kandidatuddannelse i spil, med fokus på spildesign til næste år. Mens jeg venter vil jeg gerne smide nogle kompetencer på mit CV, så jeg står en bedre chance når jeg skal søge ind via motiveret ansøgning. Jeg er lige nu i aktivering i forbindelse med min ledighed og et af tilbuddene for aktivering er virksomhedspraktik. Virksomhedspraktik kan give mig noget praktisk erfaring, som jeg føler jeg har brug for og vil kunne forhøje mine chancer for at komme ind på kandidatuddannelsen betydeligt.

For jer som firma vil det ikke koste noget at have mig i virksomhedspraktik. Jeg har basisk erfaring med Unity3D og har via et game jam (indie9000) erfaring med at designe spilmekanikker, sound og levels. Jeg har ligeledes i sinde at selvstudere lidt C# programmering, med henblik på at overføre den viden til at udvikel Unity scripts. Jeg er meget engageret som person og jeg brænder for at lære mere om spiludvikling og er opsat på at tilføje positiv energi til mine arbejdsomgivelser. Jeg kan starte min praktikperiode efter aftale, men er meget fleksibel.

Jeg håber der er et firma der har plads til en ung praktikant, som brænder for spiludvikling. Jeg glæder mig til at høre fra jer!

Mange hilsner
Niklas Kongsted Jensen
Last edited by Sekani on 24 Oct 2011, 10:42, edited 1 time in total.

buchardt
Level 17 - Jade Raymond

Re: Søger virksomhedspraktik i spilfirma (21/10-2011)

Unread post by buchardt » 21 Oct 2011, 16:20

Hej Niklas,

Frisk forsøg du har gang. Håber det lykkes for dig. De få gange jeg har skulle vurdere ansøgninger har jeg altid savnet noget indsigt i hvilken forskel ansøgeren kan gøre, hvad han kan bidrage med. Derfor skærer det lidt i mine øjne at læse: "Jeg har ikke ret meget at byde på, men jeg brænder for at lære mere."
Hvad har du at byde på? Du skal nok fokusere på hvad du har istedet for hvad du ikke har...

Mine 25 øre...

Held og Lykke!

- Peter

Sekani
Level 0 - Null

Unread post by Sekani » 24 Oct 2011, 10:40

Hej Peter,

Mange tak for din feedback. Jeg tror du har ret i at det ikke er en positiv ting at skrive i en "ansøgning", så jeg ændrer lige lidt i mit indlæg. :)

Hilsen,
Niklas

Ole Teglbjærg
Level 3 - Infant

Unread post by Ole Teglbjærg » 25 Oct 2011, 13:57

En anden ting der er vigtig, er at du har lavet nogle ting på egen hånd eller med venner (dvs. udover skoleprojekter).
Sørg for at vise eksempler på det du har lavet (indie 9000), og lad være med at være genert. Der er ingen der forventer at det er perfekt. Det vigtige er at du får VIST at du brænder for det og ikke bare siger det. Der er rigtig mange der siger at de gerne vil lave spil, men hvis man virkelig mener det, så gør man det også - hvadenten man går i skole, arbejder eller ej.

/Ole Teglbjærg

Post Reply