Hej,
Jeg arbejder for tiden på et spil, hvor spilleren skal grave sig frem i banen, ligesom i stil med Digger eller Diamond Diggers. Er der nogen, som har erfaring med at lave selve algoritmen(erne) til de udgravninger, som spilleren udgraver?
Min egen ide er at lade baggrunden bestå af nogle simple objekter, som hver især består af en sprite, en placering samt en tilstand. Tilstanden afgør udseendet af objektet (om man har gravet området, eller ej).
Forslag til andre / bedre måder modtages gerne
Implementering af mine / hule system
Re: Implementering af mine / hule system
Occams razor siger: "den simpleste løsning er oftest den bedste" (http://en.wikipedia.org/wiki/Occam%27s_razor).
Så:
2 billeder
"gravet" som baggrund
"ikke gravet" som forgrund
Tegn alle "felter" af "gravet billedet", indtil avataren begynder at bevæge sig rundt.
Hvorefter du så kun tegner de felter af billedet, hvor avataren ikke bevæger sig rundt.
-det er i hvert fald det mest effektive, hvis du koder det.
Hvis du gør det i gamemaker e.l., så shutupandgoogleit.
Så:
2 billeder
"gravet" som baggrund
"ikke gravet" som forgrund
Tegn alle "felter" af "gravet billedet", indtil avataren begynder at bevæge sig rundt.
Hvorefter du så kun tegner de felter af billedet, hvor avataren ikke bevæger sig rundt.
-det er i hvert fald det mest effektive, hvis du koder det.
Hvis du gør det i gamemaker e.l., så shutupandgoogleit.
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning
Re: Implementering af mine / hule system
Hej vonknut
Tak for dit input - det var også sådan jeg selv tænkte at det kunne laves. Jeg arbejder i C# med XNA frameworket, og de forsøg jeg fik lavet i går viste også at det nok er vejen frem. Men ville gerne lige høre fra andre, om der var en mere gængs måde at komme omkring noget sådan.
Tak for dit input - det var også sådan jeg selv tænkte at det kunne laves. Jeg arbejder i C# med XNA frameworket, og de forsøg jeg fik lavet i går viste også at det nok er vejen frem. Men ville gerne lige høre fra andre, om der var en mere gængs måde at komme omkring noget sådan.