Nyt spil
Re: Nyt spil
-lav en aftale med Koda / gramex i DK, SE og NO
-ring til activision
-få at vide at 20 mio er for lille en målgruppe
-græd over spildt arbejde
-ring til activision
-få at vide at 20 mio er for lille en målgruppe
-græd over spildt arbejde
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning
Re: Nyt spil
"Frets on Fire" er et gratis Guitar Hero spil (Det kom vist også først?) - http://www.youtube.com/watch?v=c5i6SxSA ... re=related
Hvis du kunne lave noget lignende rimeligt billigt og (semi-)gratis, kunne det måske være en mulighed at få pladeselskaber og bands'ne selv til at betale for at komme med i spillet og på den måde få deres musik ud til masserne.
Hvis du kunne lave noget lignende rimeligt billigt og (semi-)gratis, kunne det måske være en mulighed at få pladeselskaber og bands'ne selv til at betale for at komme med i spillet og på den måde få deres musik ud til masserne.
Re: Nyt spil
Jeg synes idéen ligger alt for tæt på det du prøver at efterligne (Guitar Hero).
Hvis man skal kopiere andres idéer skal man enten lave det samme, men bedre/større/mere finpudset (=Blizzard metoden, smid mange mange millioner $ efter projektet).
Ellers skal der være nok der adskiller idéerne til at retfærdiggøre dit spils eksistens. Altså der skal være så seriøse forbedringer i dit spil (matcher ikke med "nogle små ændringer i selve spillet"), at det kan konkurrere med en etableret franchise med en omsætning på over én milliard kroner, støttet af en af verdens største udgivere.
Men udover det, så tror jeg faktisk heller ikke engang at hvis Activision udgav "Guitar Hero - Nordic", at det ville blive en speciel stor succes. Det er jo mere det din idé er, en idé til en udvidelsespakke til Guitar Hero, og ikke en idé til et spil.
Hvis man skal kopiere andres idéer skal man enten lave det samme, men bedre/større/mere finpudset (=Blizzard metoden, smid mange mange millioner $ efter projektet).
Ellers skal der være nok der adskiller idéerne til at retfærdiggøre dit spils eksistens. Altså der skal være så seriøse forbedringer i dit spil (matcher ikke med "nogle små ændringer i selve spillet"), at det kan konkurrere med en etableret franchise med en omsætning på over én milliard kroner, støttet af en af verdens største udgivere.
Men udover det, så tror jeg faktisk heller ikke engang at hvis Activision udgav "Guitar Hero - Nordic", at det ville blive en speciel stor succes. Det er jo mere det din idé er, en idé til en udvidelsespakke til Guitar Hero, og ikke en idé til et spil.
-
- Level 1 - Speck of dust
- Posts: 18
- Joined: 04 Oct 2010, 22:22
- Contact:
Re: Nyt spil
Stort set ligemeget hvad du gør i den stil, kommer det sandsynligvis ikke til at fungere hvis det da er meningen du vil tjene penge på det.
Der er i teorien ikke noget galt i at lave et spil, hvor du får points for at trykke en serie knapper ned i en bestemt rækkefølge, som er arrangeret så det passer efter en sang. Så vidt jeg ved vil der ikke være nogen der kan sige noget til det.
Spørgsmålet er snarere om det vil kunne betale sig, og om det er et realistisk projekt rent økonomisk. Lige meget hvad du laver i den stil, eller hvilken skala du sigter efter vil det drukne i mængden. Der er alt for mange store firmaer der har produceret deres egen version, og alt for mange mindre og indie firmaer der har lavet små kopier.
Enten kommer du til at bruge resten af dit liv på at overbevise Activision om at lave endnu et GH for at se om der stadig kan presses dråber ud af den franchise, eller så kommer du til at sidde og lave din egen version, som alligevel drukner. MEN, en overvejelse du kan gøre dig er om du vil bruge tiden og lave spillet for at øve dig og for at kunne lægge det i din portfolio. Men kan man så ikke lige så godt vælge et concept som muligvis kunne bygges videre på eller udgives hvis det bliver færdigt?
I alle tilfælde tror jeg ikke du vil få meget ud af at lave endnu et Guitar-hero lignende spil.
Der er i teorien ikke noget galt i at lave et spil, hvor du får points for at trykke en serie knapper ned i en bestemt rækkefølge, som er arrangeret så det passer efter en sang. Så vidt jeg ved vil der ikke være nogen der kan sige noget til det.
Spørgsmålet er snarere om det vil kunne betale sig, og om det er et realistisk projekt rent økonomisk. Lige meget hvad du laver i den stil, eller hvilken skala du sigter efter vil det drukne i mængden. Der er alt for mange store firmaer der har produceret deres egen version, og alt for mange mindre og indie firmaer der har lavet små kopier.
Enten kommer du til at bruge resten af dit liv på at overbevise Activision om at lave endnu et GH for at se om der stadig kan presses dråber ud af den franchise, eller så kommer du til at sidde og lave din egen version, som alligevel drukner. MEN, en overvejelse du kan gøre dig er om du vil bruge tiden og lave spillet for at øve dig og for at kunne lægge det i din portfolio. Men kan man så ikke lige så godt vælge et concept som muligvis kunne bygges videre på eller udgives hvis det bliver færdigt?
I alle tilfælde tror jeg ikke du vil få meget ud af at lave endnu et Guitar-hero lignende spil.