Jeg skal skrive en "Business Strategy Analysis" i mit kandidat fag på ITU, som skal afleveres til december.
Jeg læser spildesign til dagligt of prøver at skabe en producent-orienteret tilgang til min arbejdsprofil. Hvis du er i tvivl om dit firmas, styrker, svagheder, målgruppe, er i tvivl om hvorfor dit spil ramte målgruppen - eller ikke, så kontakt mig også kan vi finde ud af noget.
Det vil kræve absolut ingen energi af dig. Du skal blot stille nogle informationer til rådighed og derfra laver jeg alt arbejdet. Til sidst kan du benytte min analyse til dine fremtidige produktioner eller din virksomhedsstrategi. Jeg arbejder selvfølgelig ud fra en tavsheds erklæring, som vi skal skrive i samarbejde med hinanden.
Er det noget for dig og dit spilstudie? Så kontakt mig på adonisflokiou@hotmail.com
My major is game design and this assignment is part of my strategy at trying to create a ”producer-oriented” work profile suited for the games industry. If you are in doubt about your business model, the strengths, weaknesses and whether or not you are targeting the right segment, contact me so we can arrange a meeting.
The effort from your side is at an absolute minimum. I will need some basic information about your company and from there on I will do all the work. When I am finished you are welcome to use the material as you please, either as part of future strategy or production. I will obviously work from a confidentiality agreement so that none of your interests and personal information will be compromised.
If you are interested, let me know on adonisflokiou@hotmail.com
A "free" Business Strategy Analysis:)
Re: A "free" Business Strategy Analysis:)
Hvis du nu i stedet for en "retro-aktiv" analyse, kunne lave en pro-aktiv analyse, så ville flere nok bide på.
F.eks. gå ind og hjælpe med at analysere markedet, konkurrenter, usps, price point og revenue o.l.
-de fleste har nok en ide om hvorfor de fejler, efter det er sket og har ikke behov for at bruge mere tid på at få nogen til at fortælle dem det....
Så ville du komme med en mer-værdi i stedet for blot at være endnu en "consultant", som bruger tid og penge på bagklogskab (et ord som jo er sammensat af "con" og "insult").
Derved vil din opgave-skrivnings-process også på et meta plan vise, at du forstår at være producer, ved at være proaktiv og skabe merværdi i stedet for blot at være en "uni-snakker"
-hvilket igen vil hjælpe på dine job muligheder på sigt.
F.eks. gå ind og hjælpe med at analysere markedet, konkurrenter, usps, price point og revenue o.l.
-de fleste har nok en ide om hvorfor de fejler, efter det er sket og har ikke behov for at bruge mere tid på at få nogen til at fortælle dem det....
Så ville du komme med en mer-værdi i stedet for blot at være endnu en "consultant", som bruger tid og penge på bagklogskab (et ord som jo er sammensat af "con" og "insult").
Derved vil din opgave-skrivnings-process også på et meta plan vise, at du forstår at være producer, ved at være proaktiv og skabe merværdi i stedet for blot at være en "uni-snakker"
-hvilket igen vil hjælpe på dine job muligheder på sigt.
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning
-
- Level 23 - Spider demon
Yep - vi sidder og skriver pitch p.t., og kunne glimrende bruge en fremadskuende analyse frem for en bagudrettet.
Som Hans skriver, så ved vi nok rimelig godt selv hvorfor noget er fejlet.
Som Hans skriver, så ved vi nok rimelig godt selv hvorfor noget er fejlet.
Full Control
Makers of Smack Boxing, Smack Hockey, Monster Ball, Electrocute, Touch Wars, Tactical Soldier, Frontline Tactics, Space Hulk, Jagged Alliance Flashback, Space Hulk Ascension
Makers of Smack Boxing, Smack Hockey, Monster Ball, Electrocute, Touch Wars, Tactical Soldier, Frontline Tactics, Space Hulk, Jagged Alliance Flashback, Space Hulk Ascension
Jeg har vist ikke været klar nok i spyttet. En business strategy analysis skal forstås, som en indledende manøvre, der kan hjælpe dit virke videre. Man er desværre nødt til at være lidt retrospektiv før man kan kigge fremad, så det kan ikke undgås at være "bagklog". Men ligesom alle andre typer af business analyser, er de alle fremmedrettede:), for som I selv siger giver det ingen mening ellers. Mange af analysemetoderne vil fokusere på: Markedet, kunderne, styrker, svagheder, konkurrenterne, osv. men det specifikke fokus skal vi finde ud af i samspil med hinanden;) Og selvfølgelig inden for mit pensum, da der er nogle ting, som jeg skal opfylde.