Mit spil, Vector Ball... Prøv det?
-
- Level 0 - Null
- Posts: 6
- Joined: 13 Jan 2015, 03:49
Mit spil, Vector Ball... Prøv det?
Hej alle! -Faldt over dette sted i min søgning efter en side hvor mit spil måske kunne blive luftet for et publikum der kunne komme med inputs til mig som "fritids udvikler"....? Jeg har med held kørt det på en håndfuld windows 8 maskiner.
Men jeg kender INGEN mennesker med et HAK interesse for at teste spil, og slet ingen med windows 7... Så læs videre, og kom og test! Jeg har brug for DIN hjælp
(http://jmp.sh/LrcxtmV)
(Splash/Title skærm af in-game grafik )
Vector Ball udgør mit 3. forsøg på at lave en ordenlig break-out klon... En jeg selv gidder at spille... Præcise beregninger, skarpe bevægelser, tydelig grafik...
Uden at gå for vidt, som jeg har set det ske med diverse "camera-shaking 3d remakes".....
Hele processen har været en ENORM lærings opgave... Slet ikke så nemt som man kunne tro
Jeg kunne ikke tegne en lige streg i gimp da jeg startede... slet ikke arbejde i lag og med alpha-stads!
Jeg synes det er gået godt, og er klar til at høre om ikke der findes noget input til mig derude?
Inkluderet herunder er en feature-liste og nogle billeder, for at gøre dig nysgærrig:
-Hvis der er nogen som helst interesse herinde, kommer jeg med et download link til den fulde rar-fil på omkring 60+ mb...
(pakket ud er det vel ~250 mb)
---------------------------------------------------------------------------------------------
*Spillet har høj opdaterings hastighed, kører flydende, sammenhængende, og med god styring.
*Originale lyde og musik (kun et track, toggle fra/til på 'm')
*Indtillinger:
understøtter 16:9, 16:10, og 4;3 billed-format, 10-12 opløsninger, windowed eller full-screen. Se 'indstillinger' i hovedmenuen.
*HIGH SCORE LISTE!!!<<< <<< <<< <<< MED PLADS TIL 5 NAVNE!
*Fuldt men simpelt menu-system.
*22 power-ups (se info-sektionen i hoved menuen)
-mange af disse supplere hinnanden, eller kan akriveres flere gange i forlængelse af hinnanden. (grow ball feks, kan 'vokse' din bold flere gange, hvilket er
ekstra nice hvis du har fireball!)
-All de klassiske der hører sig til, og sikkert et par du ikke har set før.
*20 baner, med indbygget NEM mulighed for senere udvidelse... drag and drop levels ... Lav selv nye i wordpad (som level 1), eller vent på release af min editor
*mursten kan være ALLE former... (Selvom jeg har en klar hang til vandrette rektangler).
-De kan have en stribe forskellige egenskaber, og se ud på alle tænkelige måder...
-nogle er usynlige, nogle er hårde, nogle er seje, nogle kan bevæge sig, og nogle er helt ved siden af...
*system til effekter, alt fra dynamiske baggrunde, tnt-kæde-reaktioner, particle effects, mm...
Her er noget screen-shot stads:
http://jmp.sh/hwBZEf8
http://jmp.sh/SI7O5xB
http://jmp.sh/v8VcBzj
http://jmp.sh/GNWWObi
http://jmp.sh/o9nhvtq
http://jmp.sh/d9s9rjV
http://jmp.sh/tBtXc8D
Her ses når en multiball bliver udløst IMENS man har fireball...
Men jeg kender INGEN mennesker med et HAK interesse for at teste spil, og slet ingen med windows 7... Så læs videre, og kom og test! Jeg har brug for DIN hjælp
(http://jmp.sh/LrcxtmV)
(Splash/Title skærm af in-game grafik )
Vector Ball udgør mit 3. forsøg på at lave en ordenlig break-out klon... En jeg selv gidder at spille... Præcise beregninger, skarpe bevægelser, tydelig grafik...
Uden at gå for vidt, som jeg har set det ske med diverse "camera-shaking 3d remakes".....
Hele processen har været en ENORM lærings opgave... Slet ikke så nemt som man kunne tro
Jeg kunne ikke tegne en lige streg i gimp da jeg startede... slet ikke arbejde i lag og med alpha-stads!
Jeg synes det er gået godt, og er klar til at høre om ikke der findes noget input til mig derude?
Inkluderet herunder er en feature-liste og nogle billeder, for at gøre dig nysgærrig:
-Hvis der er nogen som helst interesse herinde, kommer jeg med et download link til den fulde rar-fil på omkring 60+ mb...
(pakket ud er det vel ~250 mb)
---------------------------------------------------------------------------------------------
*Spillet har høj opdaterings hastighed, kører flydende, sammenhængende, og med god styring.
*Originale lyde og musik (kun et track, toggle fra/til på 'm')
*Indtillinger:
understøtter 16:9, 16:10, og 4;3 billed-format, 10-12 opløsninger, windowed eller full-screen. Se 'indstillinger' i hovedmenuen.
*HIGH SCORE LISTE!!!<<< <<< <<< <<< MED PLADS TIL 5 NAVNE!
*Fuldt men simpelt menu-system.
*22 power-ups (se info-sektionen i hoved menuen)
-mange af disse supplere hinnanden, eller kan akriveres flere gange i forlængelse af hinnanden. (grow ball feks, kan 'vokse' din bold flere gange, hvilket er
ekstra nice hvis du har fireball!)
-All de klassiske der hører sig til, og sikkert et par du ikke har set før.
*20 baner, med indbygget NEM mulighed for senere udvidelse... drag and drop levels ... Lav selv nye i wordpad (som level 1), eller vent på release af min editor
*mursten kan være ALLE former... (Selvom jeg har en klar hang til vandrette rektangler).
-De kan have en stribe forskellige egenskaber, og se ud på alle tænkelige måder...
-nogle er usynlige, nogle er hårde, nogle er seje, nogle kan bevæge sig, og nogle er helt ved siden af...
*system til effekter, alt fra dynamiske baggrunde, tnt-kæde-reaktioner, particle effects, mm...
Her er noget screen-shot stads:
http://jmp.sh/hwBZEf8
http://jmp.sh/SI7O5xB
http://jmp.sh/v8VcBzj
http://jmp.sh/GNWWObi
http://jmp.sh/o9nhvtq
http://jmp.sh/d9s9rjV
http://jmp.sh/tBtXc8D
Her ses når en multiball bliver udløst IMENS man har fireball...
Re: Mit spil, Vector Ball... Prøv det?
Jep jep lyder som et fint lille projekt. Smid du bare et download link.
Til dine billeder skal du have fat i en lidt mere direkte url til billedet. Og indkapsle det i img tags. Lige en tand hires.
https://storage.jumpshare.com/preview/S ... VGKE3AkLtw
Til dine billeder skal du have fat i en lidt mere direkte url til billedet. Og indkapsle det i img tags. Lige en tand hires.
https://storage.jumpshare.com/preview/S ... VGKE3AkLtw
-
- Level 0 - Null
- Posts: 6
- Joined: 13 Jan 2015, 03:49
Re: Mit spil, Vector Ball... Prøv det?
Her er et link til Vector Ball.... Prøv det, prøv det.
http://jmp.sh/uZ7MpA1
-VÆRSGO! Det er et "jump-share" link... En ny service jeg prøver at bruge til alt det her "sharing" halløj...
Håber det virker efter hensigten...
-Der er en readme i rar filen, men bare extract, og kør "setup"....
MHT til billederne i original-posten: jeg prøvede ellers at sætte de der [] fiduser og så et link og så nogle flere []....
-Har i ikke et forslag herinde til hvor jeg lægger dem op, så jeg kan linke her? og evt format/størrelses krav?
-Hvis altså ikke de links jeg gav deroppe are helt fine...
OBS: Lyden er intakt, men ret lav, selv på MAX i spillet.
Jeg anbefaler at man skruer godt op for højtalerne, sammenlignet med gængse programmer...
-Det har at gøre med selve mine lyd-filer, så det skal sikkert re-mixes...
-Giv feed-back! Jeg vender tilbage snarrest, og plejer at kunne rette en fejl indenfor et døgn, hvis det er småting...
http://jmp.sh/uZ7MpA1
-VÆRSGO! Det er et "jump-share" link... En ny service jeg prøver at bruge til alt det her "sharing" halløj...
Håber det virker efter hensigten...
-Der er en readme i rar filen, men bare extract, og kør "setup"....
MHT til billederne i original-posten: jeg prøvede ellers at sætte de der [] fiduser og så et link og så nogle flere []....
-Har i ikke et forslag herinde til hvor jeg lægger dem op, så jeg kan linke her? og evt format/størrelses krav?
-Hvis altså ikke de links jeg gav deroppe are helt fine...
OBS: Lyden er intakt, men ret lav, selv på MAX i spillet.
Jeg anbefaler at man skruer godt op for højtalerne, sammenlignet med gængse programmer...
-Det har at gøre med selve mine lyd-filer, så det skal sikkert re-mixes...
-Giv feed-back! Jeg vender tilbage snarrest, og plejer at kunne rette en fejl indenfor et døgn, hvis det er småting...
Last edited by Garn Specialisten on 13 Jan 2015, 23:35, edited 1 time in total.
-
- Level 0 - Null
- Posts: 6
- Joined: 13 Jan 2015, 03:49
Re: Mit spil, Vector Ball... Prøv det?
Hvis i spiller spillet, så HUSK MEGET GERNE
at vende tilbage med indtryk, og evt. hånlige bemærkninger, forslag, etc...
Gerne her på tråden, eller min mail i README filen...
Jeg kender som sagt ingen der kan give nogen form for kritik, så:
Hvad synes du om ALT:
Har du kontrol og føling med spillet / styring?
Drop-rate for høj?
banernes rækkefølge = naturligt flow?
til at overskue? bolden synlig nok?
savner du, eller ville du helst undvære, visse funktioner?
Kan du se meningen med stilen, hvis man kan kalde den det..?
osv....
Og hvad skal der ske når man gennemfører alle baner?
-----------------------------------------------
-Looper spillet så, uden at kaste flere one-ups, indtil man dør eller forlader spillet?
-Kommer man bare til highscore tavlen?
-fortsætter det forevigt indtil 'exit'?
gi et bud... ... ...
at vende tilbage med indtryk, og evt. hånlige bemærkninger, forslag, etc...
Gerne her på tråden, eller min mail i README filen...
Jeg kender som sagt ingen der kan give nogen form for kritik, så:
Hvad synes du om ALT:
Har du kontrol og føling med spillet / styring?
Drop-rate for høj?
banernes rækkefølge = naturligt flow?
til at overskue? bolden synlig nok?
savner du, eller ville du helst undvære, visse funktioner?
Kan du se meningen med stilen, hvis man kan kalde den det..?
osv....
Og hvad skal der ske når man gennemfører alle baner?
-----------------------------------------------
-Looper spillet så, uden at kaste flere one-ups, indtil man dør eller forlader spillet?
-Kommer man bare til highscore tavlen?
-fortsætter det forevigt indtil 'exit'?
gi et bud... ... ...
Re: Mit spil, Vector Ball... Prøv det?
Gik ikke så godt på Win7. Crash efter endt install.
Crash log i mail. Happy bughunting.
Crash log i mail. Happy bughunting.
-
- Level 0 - Null
- Posts: 6
- Joined: 13 Jan 2015, 03:49
Re: Mit spil, Vector Ball... Prøv det?
ok, jeg har kigget på det... En bug report på 4 mb, zipped, var grineren nok at få...
Heldigvis er det ikke ren tekst , så tak for det!
Indtil videre:
-------------
Jeg kan se på det store net, at windows 7 brugere ofte må installere en open-audio ting fra creative...
(Vel noget med at afvikle lyd, uden at være afhængig af nogle M.S. biblioteker?)
-Jeg har ellers inkluderet DLL filerne med min install, så det er mystisk. Måske windows 7 ikke medregner dem?
-men masser af forum-brugere kan ikke tage fejl!
Den er under en mega-b, og kan fjernes igen, via /fjern-programmer.
Som jeg forstår det, er den til fri distribution, ligesom den følger med til mono-game, så her er et link til den:
http://jmp.sh/deg3JwK
Du kan måske prøve om det hjælper...? I mellemtiden er jeg igang med at læse mere om emnet...
Heldigvis er det ikke ren tekst , så tak for det!
Indtil videre:
-------------
Jeg kan se på det store net, at windows 7 brugere ofte må installere en open-audio ting fra creative...
(Vel noget med at afvikle lyd, uden at være afhængig af nogle M.S. biblioteker?)
-Jeg har ellers inkluderet DLL filerne med min install, så det er mystisk. Måske windows 7 ikke medregner dem?
-men masser af forum-brugere kan ikke tage fejl!
Den er under en mega-b, og kan fjernes igen, via /fjern-programmer.
Som jeg forstår det, er den til fri distribution, ligesom den følger med til mono-game, så her er et link til den:
http://jmp.sh/deg3JwK
Du kan måske prøve om det hjælper...? I mellemtiden er jeg igang med at læse mere om emnet...
Re: Mit spil, Vector Ball... Prøv det?
nope stadig crash efter OpenAudio install.
-
- Level 0 - Null
- Posts: 6
- Joined: 13 Jan 2015, 03:49
Re: Mit spil, Vector Ball... Prøv det?
sådan noget daller-værk... MEN jeg er i gang på mono-orienterede udvikler forums for at finde svar... Vender tilbage efter weekenden...
(Kunne tyde på noget med OpenGL vs DirectX...)
Til øvrige læsere:
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Er der nogen der har lyst til at prøve det på windows 8? -Der har det kørt på 4 ud af 4 indtil nu
BEST i minimum 1600x900, de lavere opløsninger har et par detaljer-problemer, fandt jeg ud af... Selvom man skal kende banerne for at se det:-)....
(Kunne tyde på noget med OpenGL vs DirectX...)
Til øvrige læsere:
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Er der nogen der har lyst til at prøve det på windows 8? -Der har det kørt på 4 ud af 4 indtil nu
BEST i minimum 1600x900, de lavere opløsninger har et par detaljer-problemer, fandt jeg ud af... Selvom man skal kende banerne for at se det:-)....
-
- Level 0 - Null
- Posts: 6
- Joined: 13 Jan 2015, 03:49
Re: Mit spil, Vector Ball... Prøv det?
nå, men intet endnu der kan hjælpe... -Men det ærger mig da lidt at der ikke er nogen herinde der orker lige at prøve et spil på windows 8 :-( ......... Jeg havde håbet på et amerikaner-frit forum hvor jeg ku få lidt feed-back... Er der mon nogen der kan hjælpe med et link til et sted med nogen folk der vil prøve et spil? -Hvis det altså findes?
-
- Level 14 - Dimensional traveler
- Posts: 146
- Joined: 11 Mar 2008, 23:56
- Location: Glostrup
- Contact:
Re: Mit spil, Vector Ball... Prøv det?
Jeg får også straight crash efter at have kørt setup.exe i win8..
tror du vil få væsentligt mere feedback hvis du understøtter web player frem for: hente en fil, så extracte, så installe og så finde spillet.
tror du vil få væsentligt mere feedback hvis du understøtter web player frem for: hente en fil, så extracte, så installe og så finde spillet.
::Søren P Andersen
::Showcase
::Showcase
Re: Mit spil, Vector Ball... Prøv det?
Det fungere ved mig på windows 8 - men jeg valgte så også bare at åben din exe frem for at bruge din installer...
selve spillet: Det er ok sjovt. Kom til bane 9. Ret klassisk gameplay, men et par gode nye powerups giver det lige lidt ekstra! Jeg synes dog det var svært(/umuligt) at læse hvad en powerup gør lige når man har fået den da ens fokus ikke er ude i højre side af skærmen.. Det var sikkert også visuelt vidst et eller andet sted men havde heller ikke helt overblik over antal liv jeg havde tilbage.
selve spillet: Det er ok sjovt. Kom til bane 9. Ret klassisk gameplay, men et par gode nye powerups giver det lige lidt ekstra! Jeg synes dog det var svært(/umuligt) at læse hvad en powerup gør lige når man har fået den da ens fokus ikke er ude i højre side af skærmen.. Det var sikkert også visuelt vidst et eller andet sted men havde heller ikke helt overblik over antal liv jeg havde tilbage.