I denne weekend blev de første frø lagt i jorden til en kommende spiludvikler. Jeg tilbød at lave et iPad spil sammen med min ældste søn Adam der netop er fyldt 6. Aftalen blev at han skal designe alle elementer af spillet, samt lave alt artwork - så kan jeg være kode-abe
Her ses hans første skitser til spillet han så fint har navngivet "Adam's Hoppespil" (jeg undskylder for børnestavning, men knægten har kun 2 måneder på skolebænken bag sig)
Og her er et work-in-progress after 2 gange 2 timers arbejde:
Så vi har et helt simpelt endless-runner spil med random forhindringer og coin spawns/despawn samt point system på plads - så må vi se hvornår knægten er tilfreds nok med sit artwork til at vi kan få det ind i spillet - han er ret selvkritisk Hvis der er interesse for at følge dette lille hobbyprojekt skal jeg nok poste updates herinde når der sker noget...
Adam's Hoppespil
Re: Adam's Hoppespil
Hehe sødt Keep em' coming
Spiludvikling og undervisning i Unity3D
http://www.code.dk
Danmarksmesterskabet i spiludvikling.
http://www.dmspil.dk
http://www.code.dk
Danmarksmesterskabet i spiludvikling.
http://www.dmspil.dk
Re: Adam's Hoppespil
Cute.
Jeg havde også en plan med at lave et spil med lillemanden. Men han ville ikke have at jeg bruge et selvportræt, han havde malet hvor han sælger smør, som main character. Så der stoppede planen lidt.
Men han fik lavet lidt musik.
Jeg havde også en plan med at lave et spil med lillemanden. Men han ville ikke have at jeg bruge et selvportræt, han havde malet hvor han sælger smør, som main character. Så der stoppede planen lidt.
Men han fik lavet lidt musik.
-
- Level 17 - Jade Raymond
- Posts: 171
- Joined: 30 Apr 2015, 09:28
- Location: Copenhagen
- Contact:
Re: Adam's Hoppespil
Super ... excellence kommer hurtigere, hvis det kommer ind tidligt Tag bare Tyker Woods
Og nogle gange må man hylle børns fantasi, fors kønt mange af os måske beskæftiger os med det til daglig, eller har det som en passioneret og velyndet hobby, så må jeg erkende, at nogle gange får min egen søn nogle idéer hvor jeg tænker: "Selvfølgelig, hvorfor tænkte jeg ikke selv på det". Ha ha
Adam - Jeg synes dit spil ser spændende ud
Og nogle gange må man hylle børns fantasi, fors kønt mange af os måske beskæftiger os med det til daglig, eller har det som en passioneret og velyndet hobby, så må jeg erkende, at nogle gange får min egen søn nogle idéer hvor jeg tænker: "Selvfølgelig, hvorfor tænkte jeg ikke selv på det". Ha ha
Adam - Jeg synes dit spil ser spændende ud
Rasmus Ravnsbjerg Byriel
Game Director - GameMasterz
You miss 100% of the shots you don't take.
The difference between master and beginner - The master has failed more times than the beginner has even tried!
Game Director - GameMasterz
You miss 100% of the shots you don't take.
The difference between master and beginner - The master has failed more times than the beginner has even tried!
Re: Adam's Hoppespil
En kort update efter min artist has leveret lidt nye sprites:
En tiled jord texture samt en ternet kasse blev det til - billede taget med iPhone og klippet lidt til - baby steps, men sønnike var pave-stolt over at se hans egne tegninger inde i spillet
En tiled jord texture samt en ternet kasse blev det til - billede taget med iPhone og klippet lidt til - baby steps, men sønnike var pave-stolt over at se hans egne tegninger inde i spillet
-
- Level 17 - Jade Raymond
- Posts: 171
- Joined: 30 Apr 2015, 09:28
- Location: Copenhagen
- Contact:
Re: Adam's Hoppespil
Naturligvis! Det er da også mega fedt!
Fortsat god fornøjelse
Fortsat god fornøjelse
Rasmus Ravnsbjerg Byriel
Game Director - GameMasterz
You miss 100% of the shots you don't take.
The difference between master and beginner - The master has failed more times than the beginner has even tried!
Game Director - GameMasterz
You miss 100% of the shots you don't take.
The difference between master and beginner - The master has failed more times than the beginner has even tried!