Ny virtuel verden - MovieStarPlanet

clauslykke
Level 3 - Infant
Posts: 33
Joined: 06 Sep 2009, 19:57

Ny virtuel verden - MovieStarPlanet

Unread post by clauslykke » 21 Sep 2009, 19:13

Hej

Hvis det kunne have interesse, så har vi lavet en ny virtuel verden for børn i alderen 10-14 år. Her kan børnene lave en virtuel filmstjerne figur og så kan de bruge deres figur og deres venners figurer til at lave små simple tegnefilm. Tanken er at de skal skrive replikker og indtale dem vha. mikrofon og derved træne deres engelsk kundskaber. Når børnene laver film, tjerner de virtuelle penge, som kan bruges til at købe nyt tøj, møbler, animationer, etc. Foruden at lave film, har vi også et simpelt virtuelt chatrum. Sitet er målrettet privat markedet, men skoler kan evt. bruge det i en tema uge, hvis de skulle have lyst. Vi har udviklet sitet med støtte fra Videnskabsministeriet og i samarbejde med professorer i læring og IT fra DPU, engelsk lærere og en masse børn i målgruppen.

Vi har været ude i beta siden maj måned og har allerrede nu fået omkring 19.000 oprettede profiler... og der kommer pt. godt 300 nye til om dagen, så det ser rigtig spændende ud :-) Vi regner med at have sitet i beta et stykke tid endnu, til vi har fået rettet de sidste fejl, skabt yderligere content og finjusteret grafikken.

Hvis i har lyst til at se det, kan i gå ind på http://www.moviestarplanet.com

Vi vil meget gerne have konstruktiv kritik og gode råd :-) Også gerne forslag til nye features, som vi kan udvide sitet med :-)

Mvh.
Claus Lykke
Partner
MovieStarPlanet

philliplb
Level 0 - Null
Posts: 1
Joined: 12 Jan 2011, 07:32

Re: Ny virtuel verden - MovieStarPlanet

Unread post by philliplb » 12 Jan 2011, 07:44

Hey
jeg hedder phillip.
Jeg har et par idéer til spillet, men da jeg ikke ved hvor jeg skal skrive dem :?:
Så skriver jeg dem her.
Hvis det ikke er det rigtige sted underksylder jeg. :P

1. Gør så man kan sælge sit tøj for en pris man selv vælger (til andre spillere).
2. Når man skriver så skulle man kunne trykke på sådan en knap så man se hvad der er blevet skrevet.
3. Lave en mikrofon på en mic holder (stang tror jeg) og putte den under kategorien instrumenter/lave en mikrofon animation hvor man holder den til munden og synger.
4. Man kan spille trommer ligsom guitar.
5. En helt ny ting der hedder lyd effekter eller noget i den retning
som man kan sætte ind imens der er musik, det vil sige hvis du fik et opkald på din tlf (i spillet) så kunne du sætte en ringetone lyd ind.

Barlowe
Level 1 - Speck of dust
Posts: 15
Joined: 09 Dec 2010, 21:49
Location: Copenhagen
Contact:

Re: Ny virtuel verden - MovieStarPlanet

Unread post by Barlowe » 27 Feb 2011, 02:05

Jeg har lige kigget kort på sitet, og vil bare føje de her forslag til:

1. Når man trykker på et af de links der sidder i bunden af startsiden (Terms / User Guide osv) så åbner den det på en ny fane...Men lydene fra hovedvinduet bliver ved, og den der slå-lyd kan godt blive irriterende :) Jeg ville foreslå at undlade at skifte fane (eller gøre det sådan at man kun skifter fane hvis man er logget ind i spillet).

2. Oversæt andre sider end hoved siden til dansk også :)

Det ser da meget spøjst ud, men jeg føler mig langt ude af målgruppen, så ved ikke om jeg kan tage mig sammen til rent faktisk at prøve det, men ideen er da god :)

Post Reply