interview søges.
interview søges.
Hejsa, Jeg er en ung hørehæmmet dreng på 16½ år. Jeg søger et par spilprogrammør eller noget i den stil til en opgave i Oso i 10 klassefag. Og da jeg er hørehæmmet, ville det nok være svært at høre jer over telefonen. Så i stedet for mundlig interview så ønsker jeg en skriftlig interview over skype, msn, facebook eller andet.
I er meget velkommen til at PM mig så vi kan snakke sammen om interview. Og gerne hurtig muligt. :)
Mvh Djinnet.
I er meget velkommen til at PM mig så vi kan snakke sammen om interview. Og gerne hurtig muligt. :)
Mvh Djinnet.
Re: interview søges.
Du kan også skrive dine spørgsmål her og lade folk svare? Kan ende i kaos eller guddommelighed...
- Peter
- Peter
Re: interview søges.
Forhåbelig i guddommelighed. Men ja. Det lyder en god ide med at skrive spørgsmål herinde og få svar fra det. Problemet bliver bare at I/du bliver tiltale som en gruppe i min OSO opgave. Virkelig kan være meget godt, men så skal I jo bare oplyst jeres navn og job (Og jeg mener ikke bare spilprogrammør, men hvad I arbejder indefor computerspil), så er det super, hvis I gider overhovedet skrive lidt om jeres måde til at opnået arbejdestilling.
Spørgsmål
- Hvis jeg ønsker at være spilprogrammør, kan hørelsen være en problem?
- Er det svært at være spilprogrammør eller lære I bare hen ad vejen?
- Hvilket programmer ville være bedst, hvis jeg skal lære at programmere et spil?
- hvad kræver det for at være spilprogrammør?
- Hvordan skaber man en "engine"? Og hvad er "Engine" for noget? (Jeg ved godt at engine betyder motor, men jeg kan gætte mig frem til at den har en anden betydning indefor spil-verden.)
Jeg har flere spørgsmål, Men jeg venter lige med at sætte det hele ud på en gang.
jeg håber at høre mere fra jer.
Mvh Djinnet
Spørgsmål
- Hvis jeg ønsker at være spilprogrammør, kan hørelsen være en problem?
- Er det svært at være spilprogrammør eller lære I bare hen ad vejen?
- Hvilket programmer ville være bedst, hvis jeg skal lære at programmere et spil?
- hvad kræver det for at være spilprogrammør?
- Hvordan skaber man en "engine"? Og hvad er "Engine" for noget? (Jeg ved godt at engine betyder motor, men jeg kan gætte mig frem til at den har en anden betydning indefor spil-verden.)
Jeg har flere spørgsmål, Men jeg venter lige med at sætte det hele ud på en gang.
jeg håber at høre mere fra jer.
Mvh Djinnet
Re: interview søges.
Hej
Indtil du får nogle svar herinde, kan du kigge forbi tidligere emner, som ligner lidt dit. Håber det kan hjælpe lidt
http://www.spiludvikling.dk/viewtopic.p ... &hilit=oso
http://www.spiludvikling.dk/viewtopic.p ... lit=opgave
Indtil du får nogle svar herinde, kan du kigge forbi tidligere emner, som ligner lidt dit. Håber det kan hjælpe lidt
http://www.spiludvikling.dk/viewtopic.p ... &hilit=oso
http://www.spiludvikling.dk/viewtopic.p ... lit=opgave
-
- Level 10 - Dark arts student
- Posts: 105
- Joined: 19 Apr 2011, 20:53
Re: interview søges.
Hej. Jeg har ikke tid til et interview, men jeg vil gerne svare på dine spørgsmål,
Jeg er spilprogrammør på MovieStarPlanet. Mere specifikt er jeg Frontend udvikler. Dvs. at jeg står for at udvikle de dele af spillet, som spilleren kan se. Jeg fik min nuværende stilling efter at have arbejdet et par år i spilbranchen og efter at have udviklet mit eget projekt som fejlede (de gør de fleste projekter desværre), men som havde nogle paralleler til det, jeg laver nu.
Hørelsen kan være et problem. Som i så mange andre jobs er du nødt til at kommunikere med dine kolleger. Det kan dog ofte lige så vel være over mail, Skype, Jira e.l.
Dårlig hørelse kan også være en fordel. Som programmør har du tit brug for at koncentrere dig, og det kan af og til være svært på et støjende kontor.
Du kan godt lære spilprogrammering hen ad vejen, hvis du bare vil lave noget på hobbyplan. Men hvis du vil være professionel, skal du have en uddannelse indenfor faget. Det er ligesom hvis du vil bygge en motor - du kan godt rode lidt rundt i din garage og lære det hen af vejen, men hvis du vil sælge den, er du nødt til at uddanne dig til det.
Hvis du vil lære at programmere spil, skal du først lære at programmere. Der er mange muligheder. Prøv nogle forskellige programmeringssprog, så du ikke alt for tidligt binder din arbejdsmåde og tankegang til et bestemt.
En engine er den del af spilmekanikken, som ikke varierer mellem forskellige spil. Der er en hel masse ting, som man gør på samme måde uanset om man laver det ene eller det andet spil. Når man skal lave et specifikt spil bygger man så oven på den engine. Spilfirmaer køber typisk en engine af et firma, der specialiserer sig i den slags. Men nogle af de store spilfirmaer udvikler deres egen.
En engine er ikke noget man bare lige skaber. Det var det måske for ti år siden, men nu er de blevet så avancerede, at det kræver et større firma og flere års udvikling.
Jeg er spilprogrammør på MovieStarPlanet. Mere specifikt er jeg Frontend udvikler. Dvs. at jeg står for at udvikle de dele af spillet, som spilleren kan se. Jeg fik min nuværende stilling efter at have arbejdet et par år i spilbranchen og efter at have udviklet mit eget projekt som fejlede (de gør de fleste projekter desværre), men som havde nogle paralleler til det, jeg laver nu.
Hørelsen kan være et problem. Som i så mange andre jobs er du nødt til at kommunikere med dine kolleger. Det kan dog ofte lige så vel være over mail, Skype, Jira e.l.
Dårlig hørelse kan også være en fordel. Som programmør har du tit brug for at koncentrere dig, og det kan af og til være svært på et støjende kontor.
Du kan godt lære spilprogrammering hen ad vejen, hvis du bare vil lave noget på hobbyplan. Men hvis du vil være professionel, skal du have en uddannelse indenfor faget. Det er ligesom hvis du vil bygge en motor - du kan godt rode lidt rundt i din garage og lære det hen af vejen, men hvis du vil sælge den, er du nødt til at uddanne dig til det.
Hvis du vil lære at programmere spil, skal du først lære at programmere. Der er mange muligheder. Prøv nogle forskellige programmeringssprog, så du ikke alt for tidligt binder din arbejdsmåde og tankegang til et bestemt.
En engine er den del af spilmekanikken, som ikke varierer mellem forskellige spil. Der er en hel masse ting, som man gør på samme måde uanset om man laver det ene eller det andet spil. Når man skal lave et specifikt spil bygger man så oven på den engine. Spilfirmaer køber typisk en engine af et firma, der specialiserer sig i den slags. Men nogle af de store spilfirmaer udvikler deres egen.
En engine er ikke noget man bare lige skaber. Det var det måske for ti år siden, men nu er de blevet så avancerede, at det kræver et større firma og flere års udvikling.
Re: interview søges.
bare en hurtig en: http://en.wikipedia.org/wiki/Game_engine
Re: interview søges.
Tusind tak, Wikzo. Det dækker noget af mine mange spørgsmål.Wikzo wrote:Hej
Indtil du får nogle svar herinde, kan du kigge forbi tidligere emner, som ligner lidt dit. Håber det kan hjælpe lidt
http://www.spiludvikling.dk/viewtopic.p ... &hilit=oso
http://www.spiludvikling.dk/viewtopic.p ... lit=opgave
Det er helt okay, at du har ikke tid til et interview. Men tak alligevel for din tid for at svare på mine spørgsmål. Medmindre du har nu tid til et hurtigt interview, så PM mig lige, 'kay? eller når du har tid til det.Henrik LSP wrote:Hej. Jeg har ikke tid til et interview, men jeg vil gerne svare på dine spørgsmål,
Jeg er spilprogrammør på MovieStarPlanet. Mere specifikt er jeg Frontend udvikler. Dvs. at jeg står for at udvikle de dele af spillet, som spilleren kan se. Jeg fik min nuværende stilling efter at have arbejdet et par år i spilbranchen og efter at have udviklet mit eget projekt som fejlede (de gør de fleste projekter desværre), men som havde nogle paralleler til det, jeg laver nu.
Hørelsen kan være et problem. Som i så mange andre jobs er du nødt til at kommunikere med dine kolleger. Det kan dog ofte lige så vel være over mail, Skype, Jira e.l.
Dårlig hørelse kan også være en fordel. Som programmør har du tit brug for at koncentrere dig, og det kan af og til være svært på et støjende kontor.
Du kan godt lære spilprogrammering hen ad vejen, hvis du bare vil lave noget på hobbyplan. Men hvis du vil være professionel, skal du have en uddannelse indenfor faget. Det er ligesom hvis du vil bygge en motor - du kan godt rode lidt rundt i din garage og lære det hen af vejen, men hvis du vil sælge den, er du nødt til at uddanne dig til det.
Hvis du vil lære at programmere spil, skal du først lære at programmere. Der er mange muligheder. Prøv nogle forskellige programmeringssprog, så du ikke alt for tidligt binder din arbejdsmåde og tankegang til et bestemt.
En engine er den del af spilmekanikken, som ikke varierer mellem forskellige spil. Der er en hel masse ting, som man gør på samme måde uanset om man laver det ene eller det andet spil. Når man skal lave et specifikt spil bygger man så oven på den engine. Spilfirmaer køber typisk en engine af et firma, der specialiserer sig i den slags. Men nogle af de store spilfirmaer udvikler deres egen.
En engine er ikke noget man bare lige skaber. Det var det måske for ti år siden, men nu er de blevet så avancerede, at det kræver et større firma og flere års udvikling.
Tusind tak, Christen. Så forstår jeg lidt bedre, Men nu husker vi lige på at det er wikipedia og det er ikke altid rigtigt, hvad wikipedia siger/skriver. Men tak alligevel.Christen wrote:bare en hurtig en: http://en.wikipedia.org/wiki/Game_engine
Re: interview søges.
Kildekritik er altid vigtig, men det ser nu nogenlunde fornuftigt ud det der står på wiki.
Jeg læste for nogle år siden om en undersøgelse der sammenlignede ukorrekt info på wikipedia vs. ukorrekt info i et old school leksikon (Kan ikke lige huske hvilke leksika der blev sammenlignet med) Wikipedia vandt stort... ikke mindst fordi artikler typisk er skrevet af personer der går meget op i det emne der bliver skrevet om... bare lige inden du afskriver alt hvad wiki fortæller dig som løgn
Jeg læste for nogle år siden om en undersøgelse der sammenlignede ukorrekt info på wikipedia vs. ukorrekt info i et old school leksikon (Kan ikke lige huske hvilke leksika der blev sammenlignet med) Wikipedia vandt stort... ikke mindst fordi artikler typisk er skrevet af personer der går meget op i det emne der bliver skrevet om... bare lige inden du afskriver alt hvad wiki fortæller dig som løgn
Re: interview søges.
Hej Mit navn er Nils Munch, og jeg kører indie-selskabet LizardFactory. Jeg kan nok godt finde tiden til et interview, enten over skype/hangout eller du kan komme forbi vores kontor på suimigade
Send mig gerne en mail på nils@lizardfactory.com med detaljer, og om det stadig er relevant :]
Send mig gerne en mail på nils@lizardfactory.com med detaljer, og om det stadig er relevant :]
Re: interview søges.
Tja, tænker at i 10 klasse er kilde kritikken af wiki nok lidt begrenset. Wiki nok en bedre kilde end nogle tilfældige svar på et forum. Evt. tjek referencerne i bunden af wiki artikler og link til dem istedet. Det gjorde vi på uni, da vi godt måtte referere til tilfældige sider på nettet men ikke til wikipedia, meget fjollet.Djinnet wrote:Tusind tak, Christen. Så forstår jeg lidt bedre, Men nu husker vi lige på at det er wikipedia og det er ikke altid rigtigt, hvad wikipedia siger/skriver. Men tak alligevel.