Hej, jeg ville lige dele et lille spil, som vi udviklede på en weekend for et par uger siden (vores eget lille mini gamejam)
Vi kunne godt tænke os noget konstruktivt feedback, så vi der var nogle, som havde tid og lyst til at afprøve det og give nogle kommentarer, ville det være fedt
Spillet i sig selv, er et endless puzzle med auto genererede baner. Pointen med spillet er at bevæge sig rundt i banerne for at finde en nøgle så man kan åbne døren, der unclocker næste level. Spillets gameplay er bygget op omkring tre mehcanics:
1. Spilleren kan kun gå til højre
3. Man kan smadre tiles ved at klikke på dem
2. Vores verden kan roteres rundt om spilleren
Man skal derfor rotere verdenen for at få spilleren til at bevæge sig rundt i banen.
KeyBot on GooglePlay
Her er et par screenshots:
[Android] KeyBot endless puzzle game
-
- Level 11 - Dark arts intermediate
- Posts: 119
- Joined: 25 Aug 2013, 11:39
- Location: Denmark, Copenhagen
Re: [Android] KeyBot endless puzzle game
Super simpelt, men det er mange gange også det bedste
Men jeg kan ikke lade være med at tænke på, at hvis man kan rotere verden svarer det så ikke i virkeligheden til at rotere spilleren?
Tænker meget på om det er udfordring nok. Måske i skulle arbejde med både tiles der kan smadres og tiles der ikke kan.
Når I roterer verden så kunne i og eksperimentere med at tiles der falder ned!
Håber det giver lidt indspark.
Men jeg kan ikke lade være med at tænke på, at hvis man kan rotere verden svarer det så ikke i virkeligheden til at rotere spilleren?
Tænker meget på om det er udfordring nok. Måske i skulle arbejde med både tiles der kan smadres og tiles der ikke kan.
Når I roterer verden så kunne i og eksperimentere med at tiles der falder ned!
Håber det giver lidt indspark.
-
- Level 9 - Conjurer
- Posts: 93
- Joined: 26 Sep 2011, 19:32
Re: [Android] KeyBot endless puzzle game
Hey
I får lige lidt feedback fra mig.
Først og fremmest: Fedt lille spil i har gang i! Det har en god retro stemning - dog kan jeg være lidt i tvivl om hvor populært dette er på din mobile platforme.
Når det så er sagt, så har jeg en lille liste over ting som jeg manglede:
-En Hoved Menu
Personligt gennemskuede jeg ret hurtigt hvordan core mekanikerne fungerer, men for almindelig folk kan det godt være lidt alternativt at blive smidt direkte ind i et spil.
Overvej derfor at lave en lille menu før man starter spillet. Der behøver ikke være ret meget på hovedmenuen. Eksempelvis på Flappy Bird er der blot en start knap og en highscore knap, det samme kunne i også fint have.
-Arbejd på jeres "Find nøgle mekanik"
Mit første råd til jer, er at prøve at arbejde lidt videre på hvordan jeg finder nøglen. Sagen er, at det føles meget mere som held end skills at finde nøglen, hvilket lidt ødelægger hele ideen i at det er en puzzle. Eksempelvis kom jeg ud for i et level at have fjernet en stor del af alle klodserne før jeg fandt nøglen , hvilket gjorde det temmelig svært for mig at gennemføre banen - det er ikke så sjovt.
En mulighed kunne være, at når jeg fjerner en blok som ikke indeholder nøglen, så får jeg en eller anden form for hint i hvilken retningen nøglen gemmer sig i. Hvis I så senere har tænkt jer at lege med Monetization strategier kunne sådan en feature være oplagt at bruge, til at tjene en lille mønt igennem.
-manglede et par ekstra features til Roterings mekanikken.
Jeg savnede at kunne rotere banen, før at manden havde nået til slutningen af hans sti. Selvfølglelig kan man altid sige det er en del af game designet og derfor også charmen i spillet, men personligt er jeg af den overbevisning det handler om at give spilleren så meget frihed, at de kan løse problemerne på den måde der bedst giver mening for dem. Lidt i samme stil savnede jeg også at kunne roterer banen mod uret.
-Giv mig et bedre overblik over banen.
Jeg savnede at kunne flytte kameraet rundt, når jeg skulle finde ud af hvor nøglen var. Ligesom punktet ovenfor, så handler det om frihed til styre rundt som jeg har lyst, så jeg føler jeg har fuld kontrol over en bane.
Derfor hvis I vil tage spillet videre, bør I enten forbedre "Find nøgle mekanik" eller give spilleren lidt flere mulighed hvad angår kontollen over en bane.
Håber i kunne bruge min feedback
I får lige lidt feedback fra mig.
Først og fremmest: Fedt lille spil i har gang i! Det har en god retro stemning - dog kan jeg være lidt i tvivl om hvor populært dette er på din mobile platforme.
Når det så er sagt, så har jeg en lille liste over ting som jeg manglede:
-En Hoved Menu
Personligt gennemskuede jeg ret hurtigt hvordan core mekanikerne fungerer, men for almindelig folk kan det godt være lidt alternativt at blive smidt direkte ind i et spil.
Overvej derfor at lave en lille menu før man starter spillet. Der behøver ikke være ret meget på hovedmenuen. Eksempelvis på Flappy Bird er der blot en start knap og en highscore knap, det samme kunne i også fint have.
-Arbejd på jeres "Find nøgle mekanik"
Mit første råd til jer, er at prøve at arbejde lidt videre på hvordan jeg finder nøglen. Sagen er, at det føles meget mere som held end skills at finde nøglen, hvilket lidt ødelægger hele ideen i at det er en puzzle. Eksempelvis kom jeg ud for i et level at have fjernet en stor del af alle klodserne før jeg fandt nøglen , hvilket gjorde det temmelig svært for mig at gennemføre banen - det er ikke så sjovt.
En mulighed kunne være, at når jeg fjerner en blok som ikke indeholder nøglen, så får jeg en eller anden form for hint i hvilken retningen nøglen gemmer sig i. Hvis I så senere har tænkt jer at lege med Monetization strategier kunne sådan en feature være oplagt at bruge, til at tjene en lille mønt igennem.
-manglede et par ekstra features til Roterings mekanikken.
Jeg savnede at kunne rotere banen, før at manden havde nået til slutningen af hans sti. Selvfølglelig kan man altid sige det er en del af game designet og derfor også charmen i spillet, men personligt er jeg af den overbevisning det handler om at give spilleren så meget frihed, at de kan løse problemerne på den måde der bedst giver mening for dem. Lidt i samme stil savnede jeg også at kunne roterer banen mod uret.
-Giv mig et bedre overblik over banen.
Jeg savnede at kunne flytte kameraet rundt, når jeg skulle finde ud af hvor nøglen var. Ligesom punktet ovenfor, så handler det om frihed til styre rundt som jeg har lyst, så jeg føler jeg har fuld kontrol over en bane.
Derfor hvis I vil tage spillet videre, bør I enten forbedre "Find nøgle mekanik" eller give spilleren lidt flere mulighed hvad angår kontollen over en bane.
Håber i kunne bruge min feedback
Last edited by Kristian Hedeholm on 19 Feb 2014, 15:21, edited 2 times in total.
Kristian Hedeholm
Game Programmer at Tripledesign
Twitter: @KristianHede
LinkedIn: Kristian Hedeholm
Game Programmer at Tripledesign
Twitter: @KristianHede
LinkedIn: Kristian Hedeholm
Re: [Android] KeyBot endless puzzle game
Super mange tak, for det gode feedback fra jer begge.
@Kristian Hedeholm du kommer med mange gode indspark som kan bruges til at forbedre gameplayet. Der er helt sikkert nogle ting i blandt, som vi vil arbejde på at få implementeret. Mange tak for det konstruktive feedback
@Kristian Hedeholm du kommer med mange gode indspark som kan bruges til at forbedre gameplayet. Der er helt sikkert nogle ting i blandt, som vi vil arbejde på at få implementeret. Mange tak for det konstruktive feedback