Hej
Jeg har siden 2012 arbejdet on/off på en interaktiv børnebog kaldet "Sofus & Månemaskinen".
Nu har jeg lavet en blog så man kan følge udviklingen frem til udgivelsen senere på året.
Her er et link: http://themoonmachine.blogspot.dk/p/chapters.html
God fornøjelse!
-Malte
INTERAKTIV BOG OOO THE MOONMACHINE OOO
-
- Level 3 - Infant
- Posts: 34
- Joined: 02 Sep 2013, 11:48
- Location: Copenhagen NV.
- Contact:
Re: INTERAKTIV BOG OOO THE MOONMACHINE OOO
Da der ikke er nogen videoer endnu, antager jeg at der stadigt er noget arbejde tilbage på den.
Og da du ydermere ikke er programmør, antager jeg at scripting er noget af det der tid (og som der er meget af i sådan en).
Så tillad mig derfor at anbefale:
Playmaker, playmaker, playmaker og playmaker.
-også selvom du er et "stykke af vejen".
Og da du ydermere ikke er programmør, antager jeg at scripting er noget af det der tid (og som der er meget af i sådan en).
Så tillad mig derfor at anbefale:
Playmaker, playmaker, playmaker og playmaker.
-også selvom du er et "stykke af vejen".
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning
-
- Level 3 - Infant
- Posts: 34
- Joined: 02 Sep 2013, 11:48
- Location: Copenhagen NV.
- Contact:
Re: INTERAKTIV BOG OOO THE MOONMACHINE OOO
Hey Vonknut
Jeg har fået en programmør på projektet, men tak for anbefalingen.
Playmaker ser sgu fedt ud - helt sikkert værd at overveje til næste gang!
Jeg har fået en programmør på projektet, men tak for anbefalingen.
Playmaker ser sgu fedt ud - helt sikkert værd at overveje til næste gang!
Re: INTERAKTIV BOG OOO THE MOONMACHINE OOO
Selv med en programmør ville jeg anbefale at bruge det.
Så kan han lave scripts til playmaker og så kan i begge bruge dem til at scripte behaviour.
Det er rigtigt at det er lettere for ham, indledningsvist, at kode det direkte.
Det er også rigtigt at det er mere "rent" og optimeret.
MEN
Dit spil vil nok ikke lide under performance problemer grundet triggers og events.
Din programmør vil kun være der noget af tiden.
Og når han ikke er der mere, så vil du have sværere ved at ændre noget i projektet, hvis ikke i bruger playmaker, end hvis i gør.
F.eks. hvis i laver bogen færdig, launcher og så opdager en uhensigtmæssighed, ift. den scriptide behaviour, som kræver fix + rebuild (f.eks. noget der observeres ved brugertests eller kunde feedback).
Eller hvis du "løber tør for programmør" før projektet er færdigt og lige mangler at arbejde med lidt content, før det endelige build.
-eller variationer af ovenstående
Vi lavede f.eks. 3 projekter i efteråret simultant, hvor de 2 af dem brugte playmaker og det 3. ikke gjorde (mest et "ui baseret" spil).
Og selv om vi havde programmører på til alle 3 projekter, så forbandede vi den dag vi valgte ikke at bruge Playmaker til det 3..
For det gjorde i praksis, at det stort set kun var programmøren, der kunne rette ting i det, såsom grafik og lyd nusseri, timing af stuff, effekter og transitions etc.
Så just saying.....
Så kan han lave scripts til playmaker og så kan i begge bruge dem til at scripte behaviour.
Det er rigtigt at det er lettere for ham, indledningsvist, at kode det direkte.
Det er også rigtigt at det er mere "rent" og optimeret.
MEN
Dit spil vil nok ikke lide under performance problemer grundet triggers og events.
Din programmør vil kun være der noget af tiden.
Og når han ikke er der mere, så vil du have sværere ved at ændre noget i projektet, hvis ikke i bruger playmaker, end hvis i gør.
F.eks. hvis i laver bogen færdig, launcher og så opdager en uhensigtmæssighed, ift. den scriptide behaviour, som kræver fix + rebuild (f.eks. noget der observeres ved brugertests eller kunde feedback).
Eller hvis du "løber tør for programmør" før projektet er færdigt og lige mangler at arbejde med lidt content, før det endelige build.
-eller variationer af ovenstående
Vi lavede f.eks. 3 projekter i efteråret simultant, hvor de 2 af dem brugte playmaker og det 3. ikke gjorde (mest et "ui baseret" spil).
Og selv om vi havde programmører på til alle 3 projekter, så forbandede vi den dag vi valgte ikke at bruge Playmaker til det 3..
For det gjorde i praksis, at det stort set kun var programmøren, der kunne rette ting i det, såsom grafik og lyd nusseri, timing af stuff, effekter og transitions etc.
Så just saying.....
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning
-
- Level 3 - Infant
- Posts: 34
- Joined: 02 Sep 2013, 11:48
- Location: Copenhagen NV.
- Contact:
Re: INTERAKTIV BOG OOO THE MOONMACHINE OOO
Det skal jeg da lige overveje så. Mange tak for hjælpen!