Nyt spil som Hay Day
Nyt spil som Hay Day
Hej alle
Flemming her 38 år, de sidste 25 år har jeg gamet pc og har for nyligt stoppet med at spille pga tid, jeg spiller dog til dagligt Hay Day fra App store , jeg har en sindsyg god ide til en App som jeg vil holde hemmelig da den kan indbringe mange penge. Til dagligt arbejder i miljøministeriet/geodatastyrelsen som arbejder med kordenater og gps
Hvem skal man kontakte hvis man skal havde lign Hay Day App .??
Mvh Flemming
Flemming her 38 år, de sidste 25 år har jeg gamet pc og har for nyligt stoppet med at spille pga tid, jeg spiller dog til dagligt Hay Day fra App store , jeg har en sindsyg god ide til en App som jeg vil holde hemmelig da den kan indbringe mange penge. Til dagligt arbejder i miljøministeriet/geodatastyrelsen som arbejder med kordenater og gps
Hvem skal man kontakte hvis man skal havde lign Hay Day App .??
Mvh Flemming
Re: Nyt spil som Hay Day
Du bliver nød til at kontakte nogen som har evnerne til at lave et sådan spil. Dette forum er en god start.
Hvis du ønsker at købe alle rettighederne til appen og få folk til at lave den for dig tror jeg du skal regne med at det bliver en dyr affære. Plus at du skal være klar på at lave en del markedsførring oven i hatten.
Med andre ord. Enten skal du selv sammen med venner eller individuelle du finder, lave appen, og nok dele det evt. udbytte mellem jer. Eller være klar på at lave en stor investering og uddele lønseddeler.
Som en sidekommentar er det typisk ikke en god idé at lave "kloner" af andre spil. Hvis du virkelig vil bryde igennem på app markedet bliver du nød til at lave noget nyt og banebrydende. Garanterer dig for at der sikkert allerede er mindst 20 andre "Hay Day lignende apps", både på Google Play og App Store.
Hvis du ønsker at købe alle rettighederne til appen og få folk til at lave den for dig tror jeg du skal regne med at det bliver en dyr affære. Plus at du skal være klar på at lave en del markedsførring oven i hatten.
Med andre ord. Enten skal du selv sammen med venner eller individuelle du finder, lave appen, og nok dele det evt. udbytte mellem jer. Eller være klar på at lave en stor investering og uddele lønseddeler.
Som en sidekommentar er det typisk ikke en god idé at lave "kloner" af andre spil. Hvis du virkelig vil bryde igennem på app markedet bliver du nød til at lave noget nyt og banebrydende. Garanterer dig for at der sikkert allerede er mindst 20 andre "Hay Day lignende apps", både på Google Play og App Store.
Re: Nyt spil som Hay Day
-er principielt set enig, men det er udelukkende udfra et "religiøst synspunkt". Små firmaer såsom Zynga o.l. kan sagens køre den strategi, men ja, det kræver et massivt markedsførings budget.NecrosDk wrote:Som en sidekommentar er det typisk ikke en god idé at lave "kloner" af andre spil.
Anyway, læs den her tråd:
http://www.spiludvikling.dk/viewtopic.p ... +du+poster
Og gentænkt så lige din henvendelse.
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning
Re: Nyt spil som Hay Day
Nu kender jeg ikke din økonomiske situation. Men jeg antager at du ikke har flere milioner i risikovillig kapital og en iværksættermentalitet der vil smide alt over bord for at lave projektet.
1. Så mit bedste råd ud fra den antagelse. Glem det og brug din tid på noget andet. Sorry!
2. Mit næstbedste råd. Som jeg egentligt er lidt nysgerrig på om er en farbar vej for mennesker i din situation uden nogen form for erfaring med spilbranchen.
Smid nogle penge efter billige tredieverdens udviklere på freelancer.com.
http://www.freelancer.com/jobs/Game-Design/
Mind you.. Kvaliteten bliver nok der efter. Hvilket potentiel underminerer formålet og det failer for hårdt. For ikke at tale om markedsføringen det kræver. Hvilket resulterer i at det nok var en dårlig idé til at starte med. Men så har du prøvet.
1. Så mit bedste råd ud fra den antagelse. Glem det og brug din tid på noget andet. Sorry!
2. Mit næstbedste råd. Som jeg egentligt er lidt nysgerrig på om er en farbar vej for mennesker i din situation uden nogen form for erfaring med spilbranchen.
Smid nogle penge efter billige tredieverdens udviklere på freelancer.com.
http://www.freelancer.com/jobs/Game-Design/
Mind you.. Kvaliteten bliver nok der efter. Hvilket potentiel underminerer formålet og det failer for hårdt. For ikke at tale om markedsføringen det kræver. Hvilket resulterer i at det nok var en dårlig idé til at starte med. Men så har du prøvet.
Re: Nyt spil som Hay Day
Subway Surfers er da en klon af Temple Run, og det gik helt fint for dem
Det handler "bare" om finpudsning, timing, held og sikkert et par andre ting også
Det handler "bare" om finpudsning, timing, held og sikkert et par andre ting også
-
- Level 11 - Dark arts intermediate
- Posts: 119
- Joined: 25 Aug 2013, 11:39
- Location: Denmark, Copenhagen
Re: Nyt spil som Hay Day
Jeps, vil også mene at det er muligt at lave nyfortolkning af eksisterende spil - og samtidig få succes med dem
Er helt enig med Zee i, at der er mange parametre i spil for hvordan spillet bliver modtaget - og at dette nærmest er umuligt at forudse ( -- eks. flappy birds --). Ellers ville det jo også være lidt for let
Men hvo intet vover intet vinder - er der vidst et gammelt ordsprog der siger - så bare klø på, tro på det og bliv ved med at kæmpe for at drømmen går i opfyldelse. Én ting er sikkert, hvis du ikke gør noget, så sker der ihvertfald intet.
Er helt enig med Zee i, at der er mange parametre i spil for hvordan spillet bliver modtaget - og at dette nærmest er umuligt at forudse ( -- eks. flappy birds --). Ellers ville det jo også være lidt for let
Men hvo intet vover intet vinder - er der vidst et gammelt ordsprog der siger - så bare klø på, tro på det og bliv ved med at kæmpe for at drømmen går i opfyldelse. Én ting er sikkert, hvis du ikke gør noget, så sker der ihvertfald intet.
Re: Nyt spil som Hay Day
Hey Alle
Super tak for svaret, jo vi kender jo alle hay day, og der er lavet mange kopier, så som famvill og div andre 1000 games, dog ligger min interesse ikke kun i hvordan man spiller i spillet som at man tjener penge på hvordan man score kassen på at folk køber diamanter med real monny, men også hvordan man kan tjene signe egen diamanter ikke på at poste real monny i gamet men at optjene dem på en anden måde. dog hvis man vil havde signe maskiner bedere/hurtigere skal der være mulighed for at købe...
Hay Day er jo også et kopi af et kopi af et kopi spil
Har ingen penge derfor er jeg gået ind i netop dette forum, så jeg kan evt får jeres interesse i hjælp med mere
btw tak til dem som svare her inde:)
Super tak for svaret, jo vi kender jo alle hay day, og der er lavet mange kopier, så som famvill og div andre 1000 games, dog ligger min interesse ikke kun i hvordan man spiller i spillet som at man tjener penge på hvordan man score kassen på at folk køber diamanter med real monny, men også hvordan man kan tjene signe egen diamanter ikke på at poste real monny i gamet men at optjene dem på en anden måde. dog hvis man vil havde signe maskiner bedere/hurtigere skal der være mulighed for at købe...
Hay Day er jo også et kopi af et kopi af et kopi spil
Har ingen penge derfor er jeg gået ind i netop dette forum, så jeg kan evt får jeres interesse i hjælp med mere
btw tak til dem som svare her inde:)
-
- Level 9 - Conjurer
- Posts: 95
- Joined: 10 Mar 2008, 15:00
- Location: Copenhagen
- Contact:
Re: Nyt spil som Hay Day
Der er mange store firmaer der poster penge i inkrimental innovation – hvor man tager noget der allerede existerer og forbedrer dele af det man mener tilfoejer extra vaerdi.
Saadanne firmaer kigger tit paa hvad der allerede ligger i top 10 paa app storen eller google play – og extrapolerer saa hvordan man eventuelt kan forbedre spillet. De tager en bevist game mechanic hvor et andet firma allerede har taget den oprindelige risiko hvilket betyder at der er mindre risiko for at deres projekt flopper helt hvis man eksekverer ideen ordentligt. Udover det kan de se en masse data fra App Annie om hvordan selve spillet har performet.
Inkrimental innovation garanterer dog ikke noedvendigvis success – men reducerer som sagt risiko for flop. Store firmaer poster tit ogsaa MANGE marketing penge i deres spil – saa det er ikke altid ’det bedste spil’ der vinder.
Der er meget haard konkurrence paa det her omraade, og hvis du vil have success med din ide er der mange ting der skal passe sammen + en god gang held.
Held og lykke med det hvis du kaster dig ud i det
Saadanne firmaer kigger tit paa hvad der allerede ligger i top 10 paa app storen eller google play – og extrapolerer saa hvordan man eventuelt kan forbedre spillet. De tager en bevist game mechanic hvor et andet firma allerede har taget den oprindelige risiko hvilket betyder at der er mindre risiko for at deres projekt flopper helt hvis man eksekverer ideen ordentligt. Udover det kan de se en masse data fra App Annie om hvordan selve spillet har performet.
Inkrimental innovation garanterer dog ikke noedvendigvis success – men reducerer som sagt risiko for flop. Store firmaer poster tit ogsaa MANGE marketing penge i deres spil – saa det er ikke altid ’det bedste spil’ der vinder.
Der er meget haard konkurrence paa det her omraade, og hvis du vil have success med din ide er der mange ting der skal passe sammen + en god gang held.
Held og lykke med det hvis du kaster dig ud i det