Hjælp os med at få Black out ud på tablets

annemettethorhauge
Level 0 - Null
Posts: 3
Joined: 15 Jun 2015, 20:23

Hjælp os med at få Black out ud på tablets

Unread post by annemettethorhauge » 15 Jun 2015, 20:31

BlackOut (Deadline games, 1997) er et adventurespil for voksne, der kombinerer et cd-rom baseret spil og en roman. Spillet benytter dukkeanimationsteknikker, for at opnå en større visuel stoflighed, end der på det tidpunkt kunne produceres med computer-baserede 3D-teknikker. Spillet lader brugeren spille en skizofren person, der vågner fra et Blackout, og som dernæst skal forsøge at samle stumperne af sit dramatiske liv. Spillet bygger på en simpel analyse af spilleren, der får spillet til at forandre karakter alt efter spiller-adfærd, bygget op omkring fire personligheds-typer. Romanen der følger spillet indeholder forhistorien op til spillets begyndelse. Spillet var nyskabende både æstetisk og dramaturgisk, og har efterfølgende været genstand for megen analyse og interesse.

Vi er en gruppe, der er gået sammen for at få genudgivet spillet på tablets (ios og android). I den forbindelse leder vi efter en programmør, der har lyst til at deltage i arbejdet. Vi har ikke ikke nogen penge i projektet endnu, men du vil selvfølgelig bliev aflønnet for de timer, du har brugt, så snart vi har nogen.

Blackout består rent teknisk i en række billed filer, lyd filer og små quicktime video filer, som spilleren navigerer sig igennem. Spillet er oprindeligt programmeret i C til windows 95 og C++ til Mac (system 9). I kraft af spillets alder er det ikke muligt bare at kopiere den gamle kildekode og rette den til, spillets skal så at sige ”rekonstrueres”, men eftersom alle billed, lyd og videofiler er bevaret, og eftersom den grundlæggende beskrivelse af navigation og interaktion er skilt fra kildekoden og separeret i et tekstformat (en art simpel 'scripting', opfundet til projektet), er det ikke en umulig opgave at skrive en ny fortolker. Desuden står Simon Løvind, der i sin tid var teknisk leder på projektet, til rådighed med vejledning og forslag.

Vi ønsker at få rekonstrueret en scene fra spillet, for eksempel spillets indledende scene, med følgende formål:

At få en demo, der kan indgå i en kickstarter kampagne med henblik på at indsamle penge til den færdige produktion og

At få et realistisk billede af tidsforbruget og hermed tidsramme og budget i forbindelse med den færdige produktion (Af hensyn til det andet punkt, er det væsentligt at det løbende arbejde registreres, så vi har en fornemmelse af, hvor meget tid de enkelte arbejdsopgaver tager).

Demoen skal altså rejse penge til projektet, herunder løn for rekonstruktion af den indledende scene. Vi kan ikke give nogen penge up front men lover – ama’r og halshug – at du får dem så snart vi har dem.

Interesserede kan kontakte Anne Mette Thorhauge (annemette@thorhauge.dk/61272097) for yderligere informationer.

Karsten
Level 6 - Apprentice
Posts: 64
Joined: 25 Nov 2010, 18:29
Location: Valby

Re: Hjælp os med at få Black out ud på tablets

Unread post by Karsten » 16 Jun 2015, 08:31

Er det et spil som I har rettigheder til at genudgive?

annemettethorhauge
Level 0 - Null
Posts: 3
Joined: 15 Jun 2015, 20:23

Re: Hjælp os med at få Black out ud på tablets

Unread post by annemettethorhauge » 16 Jun 2015, 08:35

Hej Karsten, ja, rettighederne er på plads... /AM

Karsten
Level 6 - Apprentice
Posts: 64
Joined: 25 Nov 2010, 18:29
Location: Valby

Re: Hjælp os med at få Black out ud på tablets

Unread post by Karsten » 16 Jun 2015, 08:37

Så sender jeg dig lige en mail :-)

User avatar
vonknut
Level 78 - Basher of noobs
Posts: 823
Joined: 14 Mar 2008, 16:34
Location: CPH

Re: Hjælp os med at få Black out ud på tablets

Unread post by vonknut » 16 Jun 2015, 19:33

I kan evt. se på en nylig udgivelse på appstore - contradiction:
https://itunes.apple.com/gb/app/contrad ... 44528?mt=8
https://vimeo.com/123490707

Anden rammefortælling og core mechanics, men samme format:
video + dialogue trees + navigering mellem "nodes".

Kan evt. være en benchmark/inspirationskilde ift. gode/dårlige designvalg, potentiel målgruppe og markedspotentiale, kritisk modtagelse, prissætning, salgstal etc. (man skal f.eks. måske både satse på steam på mobil...).
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning

annemettethorhauge
Level 0 - Null
Posts: 3
Joined: 15 Jun 2015, 20:23

Re: Hjælp os med at få Black out ud på tablets

Unread post by annemettethorhauge » 17 Jun 2015, 09:00

Hej Hans

tak for tippet, det vil jeg researche lidt på :)

/AM

Post Reply