Hejsa!
Jeg leder med lys og lygte efter en Concept Artist som kan lære mig at lave concept art til spil.
Jeg er interesseret i ene-undervisning, en gang om ugen, i København og jeg betaler gerne et månedligt beløb, så længe det ikke bliver for dyrt.
Lidt om mig:
Jeg er en 37 årig dansk-afrikaner som er interesseret i at læse spildesign på Kunstakademiets Designskole i København, inden for en anskuelig tidsramme. Lige pt. er jeg elev på Kofoeds Skoles medieværksted hvor jeg raffinerer min kreativitet. Jeg er førhen blevet eksamineret i billedkunst på C-niveau på HF som jeg bestod.
Lidt om dig
1. Du har et kursus eller en uddannelse bag dig i concept art.
2. Du har mulighed for at vise mig dit talent via en portfolie som du har lavet.
2. Du er interesseret at lære fra dig.
3. Du kan undervise i København.
Svar endelig på tråden hvis du dette skulle have interesse, eller hvis du har nogle gode råd.
-vh Oliven
Concept Art Mentor Søges til Ene-undervisning
-
- Level 1 - Speck of dust
- Posts: 16
- Joined: 29 Jun 2015, 22:02
Re: Concept Art Mentor Søges til Ene-undervisning
Hej Oliven,
Fedt opslag! Jeg har stor respekt for du går så håndgribeligt til værks.
Jeg har hverken concept art relateret kursus eller uddannelse bag mig og har for den sags skyld heller ikke tiden til det, så jeg er desværre ikke den du søger.
Inden jeg siger mere vil jeg også gerne understrege at din søgen efter en ene-underviser har min fulde opbakning. Jeg kan kun forestille mig hvor udbytterigt sådan et forløb kunne være hvis man finder den rette så jeg håber det lykkes for dig!
Når det er sagt tillader jeg mig alligevel at skrive da jeg gerne vil sikre mig du er bekendt med de efterhånden utallige ressourcer der er at finde om emnet online. Om ikke andet, så for at bruge ventetiden til du finder en underviser konstruktivt.
Uanset hvilket niveau du er på er der et hav af instruktionsvideoer og andet materiale som kan hjælpe dig videre i din udvikling.
Hvis du allerede er forbi "Art Fundamentals" er eksempelvis Artstation et fantastisk sted at finde koncentreret viden om concept art. Hvis du ikke kender siden er det vel nok den førerende platform inden for visuel udvikling fra underholdningsindustrien. Hvis du kan se bort fra de mindreværdskomplekser som siden har en tendens til at påføre en er det en sand guldmine af tips og tricks.
Udover at hjælpe en med at navigere i de mange former og stilarter der findes derude kan man blandt andet filtrere sin søgning så man kun ser værker med videoer til. Her er der ofte tale om instruktions- og processvideoer som kan være særdeles lærerige. På den måde finder man også hurtig en liste af youtube-kanaler som man kan subscribe til for at få flere videoer.
Artstation har også en "Learning"-side som man får adgang til hvis man abonnerer på tjenesten.
Du kan se hvad der ligger på: https://www.artstation.com/learning
Hvis du ser noget der interesserer dig giver jeg dig gerne adgang til min profil i en begrænset periode så du kan se om det er noget du kan få gavn af.
Hvad angår youtube (og andre resourcer) er listen uendelig men her får du lige de umiddelbare der falder mig ind.
Concept Art i underholdsningsbranchen fra A-Z: FZDSCHOOL
Drawing Fundamentals og design: Scott Robertson
Anatomy: Andrew Loomis
Color Theory and Painting: James Gurney
Photobashing/Matte'ish: Romain Jouandeau
Inspirerende Art Director: Shaddy Safadi (har et par gode GDC talks - GDC talks generelt! Der er mange gode så søg på det)
Fantasy Art: vores egen Jesper Ejsing (har en blog på muddy colors: http://www.muddycolors.com/author/jesperejsing/)
"Den kinesiske skole": China Digital Painting kanal på youtube
Stylized (Blizzard'ish): Dave Greco og MrJackArt
..
..
- og det er uden at nævne nogen former for 3D.
Jeg ved godt ovenstående ikke er hvad du søgte, men jeg havde brug for en overspringshandling og der stod også at råd blev modtaget. Om de er gode må være op til andre at vurdere. Du kan se lidt af mit arbejde på www.andreasbech.com og så må du overveje hvad du vil tage til dig.
Uanset hvad ønsker jeg dig alt muligt held og lykke med det!
Fedt opslag! Jeg har stor respekt for du går så håndgribeligt til værks.
Jeg har hverken concept art relateret kursus eller uddannelse bag mig og har for den sags skyld heller ikke tiden til det, så jeg er desværre ikke den du søger.
Inden jeg siger mere vil jeg også gerne understrege at din søgen efter en ene-underviser har min fulde opbakning. Jeg kan kun forestille mig hvor udbytterigt sådan et forløb kunne være hvis man finder den rette så jeg håber det lykkes for dig!
Når det er sagt tillader jeg mig alligevel at skrive da jeg gerne vil sikre mig du er bekendt med de efterhånden utallige ressourcer der er at finde om emnet online. Om ikke andet, så for at bruge ventetiden til du finder en underviser konstruktivt.
Uanset hvilket niveau du er på er der et hav af instruktionsvideoer og andet materiale som kan hjælpe dig videre i din udvikling.
Hvis du allerede er forbi "Art Fundamentals" er eksempelvis Artstation et fantastisk sted at finde koncentreret viden om concept art. Hvis du ikke kender siden er det vel nok den førerende platform inden for visuel udvikling fra underholdningsindustrien. Hvis du kan se bort fra de mindreværdskomplekser som siden har en tendens til at påføre en er det en sand guldmine af tips og tricks.
Udover at hjælpe en med at navigere i de mange former og stilarter der findes derude kan man blandt andet filtrere sin søgning så man kun ser værker med videoer til. Her er der ofte tale om instruktions- og processvideoer som kan være særdeles lærerige. På den måde finder man også hurtig en liste af youtube-kanaler som man kan subscribe til for at få flere videoer.
Artstation har også en "Learning"-side som man får adgang til hvis man abonnerer på tjenesten.
Du kan se hvad der ligger på: https://www.artstation.com/learning
Hvis du ser noget der interesserer dig giver jeg dig gerne adgang til min profil i en begrænset periode så du kan se om det er noget du kan få gavn af.
Hvad angår youtube (og andre resourcer) er listen uendelig men her får du lige de umiddelbare der falder mig ind.
Concept Art i underholdsningsbranchen fra A-Z: FZDSCHOOL
Drawing Fundamentals og design: Scott Robertson
Anatomy: Andrew Loomis
Color Theory and Painting: James Gurney
Photobashing/Matte'ish: Romain Jouandeau
Inspirerende Art Director: Shaddy Safadi (har et par gode GDC talks - GDC talks generelt! Der er mange gode så søg på det)
Fantasy Art: vores egen Jesper Ejsing (har en blog på muddy colors: http://www.muddycolors.com/author/jesperejsing/)
"Den kinesiske skole": China Digital Painting kanal på youtube
Stylized (Blizzard'ish): Dave Greco og MrJackArt
..
..
- og det er uden at nævne nogen former for 3D.
Jeg ved godt ovenstående ikke er hvad du søgte, men jeg havde brug for en overspringshandling og der stod også at råd blev modtaget. Om de er gode må være op til andre at vurdere. Du kan se lidt af mit arbejde på www.andreasbech.com og så må du overveje hvad du vil tage til dig.
Uanset hvad ønsker jeg dig alt muligt held og lykke med det!
Re: Concept Art Mentor Søges til Ene-undervisning
Hej Andreas
Jeg beklager den sene tilbagemelden men jeg har for nylig fået stjålet min bærbar med mine lydfiler, karakterblad, ansøgninger og digitale logoer samt min portfølje mappe, med mine sketches og penalhus, så humøret har ikke været helt i top.
Jeg er meget imponeret over antallet af de kreative ressourcer som du anbefaler. Jeg har kigget på et par stykker af dem og nu er jeg blevet inspireret til at tegne landskaber i perspektiv. Blizzard-stilen (Warcraft, wow, Starcraft, Diablo II, IV) er den stil der har gjort størst indtryk på mig og jeg kan kun håbe at den stil vil komme til at præge min kreativitet i mange år.
Jeg elsker at købe kunstbøger og tegnegrej. Jeg var inde i en boghandel på strøget for nylig, for at høre om de havde nogle af de bøger du nævnte. At dømme ud fra titlerne, ser: Drawing Fundamentals & Design af Scott Robertson og Color Theory and Painting af James Gurney ud til at være nogle vigtige bøger men jeg gik forgæves desværre. Jeg er også interesseret i de abstrakte, surrealistiske, dystre og impressionistiske stilarter.
Jeg elsker desuden at prøve kræfter med lyddesign. Jeg legede lidt rundt med mit midi keyboard og PC i et par måneder og det jeg fik lavet var ikke helt værst. Endnu engang tak for dine råd, jeg regner desuden at deltage i mit første gamejam om et par måneder.
Jeg har lige et par spørgsmål til:
1. Hvilket program egner sig til at lave digitale malerier på en PC ?
2. Er det meget normalt i branchen at en medarbejder både kan det ene og det andet?
-vh Oliven (Schmufu)
Jeg beklager den sene tilbagemelden men jeg har for nylig fået stjålet min bærbar med mine lydfiler, karakterblad, ansøgninger og digitale logoer samt min portfølje mappe, med mine sketches og penalhus, så humøret har ikke været helt i top.
Jeg er meget imponeret over antallet af de kreative ressourcer som du anbefaler. Jeg har kigget på et par stykker af dem og nu er jeg blevet inspireret til at tegne landskaber i perspektiv. Blizzard-stilen (Warcraft, wow, Starcraft, Diablo II, IV) er den stil der har gjort størst indtryk på mig og jeg kan kun håbe at den stil vil komme til at præge min kreativitet i mange år.
Jeg elsker at købe kunstbøger og tegnegrej. Jeg var inde i en boghandel på strøget for nylig, for at høre om de havde nogle af de bøger du nævnte. At dømme ud fra titlerne, ser: Drawing Fundamentals & Design af Scott Robertson og Color Theory and Painting af James Gurney ud til at være nogle vigtige bøger men jeg gik forgæves desværre. Jeg er også interesseret i de abstrakte, surrealistiske, dystre og impressionistiske stilarter.
Jeg elsker desuden at prøve kræfter med lyddesign. Jeg legede lidt rundt med mit midi keyboard og PC i et par måneder og det jeg fik lavet var ikke helt værst. Endnu engang tak for dine råd, jeg regner desuden at deltage i mit første gamejam om et par måneder.
Jeg har lige et par spørgsmål til:
1. Hvilket program egner sig til at lave digitale malerier på en PC ?
2. Er det meget normalt i branchen at en medarbejder både kan det ene og det andet?
-vh Oliven (Schmufu)
-
- Level 1 - Speck of dust
- Posts: 16
- Joined: 29 Jun 2015, 22:02
Re: Concept Art Mentor Søges til Ene-undervisning
Hej Oliven,
Ingen grund til at beklage. Det lyder forfærdeligt. Jeg håber du er kommet ovenpå igen!
Kan sagtens forstå hvorfor "Blizzard"-stilen tiltaler dig. Søg eventuelt på Riot Splash Art. Der er en masse processvideoer fra deres illustratorer derude (blandt andet danske Esben Lash Rasmussen som er formidabel) - og kig som sagt efter Dave Greco og MrJackart.
Med hensyn til bøgerne:
Scott Robertson har vist ikke skrevet nogle bøger (mig bekendt) men der burde være en del videoressourcer fra ham hvis man søger på det.
James Gurneys bøger måtte jeg selv bestille online da jeg heller ikke kunne snuse dem op i Kbh.
Hvad angår dine to spørgsmål:
@1 - Jeg har altid arbejdet i Photoshop. Jeg ved der er noget konkurrerende gratis software derude (blandt andet GIMP og Krita) men det er ikke noget jeg har erfaring med så jeg vil nødigt udtale mig om dem.
@2 - Jeg har kun lige sat ben i branchen og kender derfor ikke til hvad der er "normalt". Derfor håber jeg også andre vil byde ind med deres tanker/indvendinger. Som udgangspunkt er det mit indtryk at spilindustrien i grove træk består af en sund blanding af generalister og specialister. De fleste virksomheder er så små at folk ofte må tage flere kasketter på og dermed favne lidt bredt. Vi har eksempelvis en lydmand som også programmerer. I samme stil har jeg mødt mange grafiske generalister som både kan tegne, modellere og teksturere. Jeg har dog aldrig mødt nogen som både arbejder som concept artist og lyddesigner (selvom de findes tror jeg, der er efterhånden mange enkeltmandsvirksomheder derude som mere eller mindre laver alt selv). Så det handler nok om du finder ud af hvilken rolle du brænder for og så arbejder frem mod det. Jeg vil dog tilføje at min personlige erfaring er, at jeg har svært nok ved at at holde/udvikle et "konkurrence"-dygtigt niveau selvom jeg primært fokusere på 2D/3D. Folk er så vanvittigt dygtige omkring en og som regel står og falder det med hvad du kan vise i dit portfolio. Søger man en stilling som concept artist vil du konkurrere mod mange som har dedikeret alt deres tid til concept art. Det samme gælder naturligvis omvendt ved en stilling som lyddesigner. Hvis man er dygtig nok til at begge er det naturligvis ikke et problem men tænker det er en god ting at have i baghovedet
Afslutningsvist vil jeg dog tilføje at uanset hvilken rute man tager står man ofte stærkere ved at have en indsigt i den tekniske side af sit "område". Det for at lette overdragelsen af ens arbejde til kollegaer eller helt selv at kunne implementere lyd/2d/3d assets direkte i de forskellige engines. Det er derfor en fremragende ide at deltage i gamejams og lignende!
Held og lykke med det! Smid gerne dit arbejde op hvis du vil have feedback. HallbergFeigh har lavet en tråd der hedder ArtsyStuff blandt andet til det formål
Mvh
Andreas
Mvh
Andreas
Ingen grund til at beklage. Det lyder forfærdeligt. Jeg håber du er kommet ovenpå igen!
Kan sagtens forstå hvorfor "Blizzard"-stilen tiltaler dig. Søg eventuelt på Riot Splash Art. Der er en masse processvideoer fra deres illustratorer derude (blandt andet danske Esben Lash Rasmussen som er formidabel) - og kig som sagt efter Dave Greco og MrJackart.
Med hensyn til bøgerne:
Scott Robertson har vist ikke skrevet nogle bøger (mig bekendt) men der burde være en del videoressourcer fra ham hvis man søger på det.
James Gurneys bøger måtte jeg selv bestille online da jeg heller ikke kunne snuse dem op i Kbh.
Hvad angår dine to spørgsmål:
@1 - Jeg har altid arbejdet i Photoshop. Jeg ved der er noget konkurrerende gratis software derude (blandt andet GIMP og Krita) men det er ikke noget jeg har erfaring med så jeg vil nødigt udtale mig om dem.
@2 - Jeg har kun lige sat ben i branchen og kender derfor ikke til hvad der er "normalt". Derfor håber jeg også andre vil byde ind med deres tanker/indvendinger. Som udgangspunkt er det mit indtryk at spilindustrien i grove træk består af en sund blanding af generalister og specialister. De fleste virksomheder er så små at folk ofte må tage flere kasketter på og dermed favne lidt bredt. Vi har eksempelvis en lydmand som også programmerer. I samme stil har jeg mødt mange grafiske generalister som både kan tegne, modellere og teksturere. Jeg har dog aldrig mødt nogen som både arbejder som concept artist og lyddesigner (selvom de findes tror jeg, der er efterhånden mange enkeltmandsvirksomheder derude som mere eller mindre laver alt selv). Så det handler nok om du finder ud af hvilken rolle du brænder for og så arbejder frem mod det. Jeg vil dog tilføje at min personlige erfaring er, at jeg har svært nok ved at at holde/udvikle et "konkurrence"-dygtigt niveau selvom jeg primært fokusere på 2D/3D. Folk er så vanvittigt dygtige omkring en og som regel står og falder det med hvad du kan vise i dit portfolio. Søger man en stilling som concept artist vil du konkurrere mod mange som har dedikeret alt deres tid til concept art. Det samme gælder naturligvis omvendt ved en stilling som lyddesigner. Hvis man er dygtig nok til at begge er det naturligvis ikke et problem men tænker det er en god ting at have i baghovedet
Afslutningsvist vil jeg dog tilføje at uanset hvilken rute man tager står man ofte stærkere ved at have en indsigt i den tekniske side af sit "område". Det for at lette overdragelsen af ens arbejde til kollegaer eller helt selv at kunne implementere lyd/2d/3d assets direkte i de forskellige engines. Det er derfor en fremragende ide at deltage i gamejams og lignende!
Held og lykke med det! Smid gerne dit arbejde op hvis du vil have feedback. HallbergFeigh har lavet en tråd der hedder ArtsyStuff blandt andet til det formål
Mvh
Andreas
Mvh
Andreas