Kane & Lynch 2: Dog Days er blevet trademark registreret.
http://kotaku.com/5314280/kane--lynch-s ... rademarked
XNA & Game A.I
http://www.ziggyware.com/news.php?readmore=1175
Creating the illusion of accomplishment
http://blog.wolfire.com/2009/07/creatin ... plishment/
Designing games that don't suck
http://www.gamasutra.com/view/feature/4 ... t_suck.php
Fable 2 Special feature
http://features.cgsociety.org/story_cus ... newsletter
Team17 Director: 'Gates Are Closing' for XBLA Devs
http://www.shacknews.com/onearticle.x/59551
Terminator Salvation Production focus
http://features.cgsociety.org/story_cus ... ry_id=5163
Zeropoint konkurs artikel hos Coputerworld
http://www.computerworld.dk/art/52311/e ... fp_2&i=514
Natal kommer også til Windows
http://newz.dk/natal-kommer-ogsaa-til-windows
Low-cost online computer gaming surges in US
http://www.physorg.com/news166504663.html
ASCII udgave af Portal.
http://multiplayerblog.mtv.com/2009/07/ ... hing-ever/
Mystic Thumb. Super sejt tool til at autogenerere thumbnails i windows foldere af alle de vigtige filformater. Så som DDS og PSD. Meget brugbart.
http://mysticcoder.net/mysticthumbs/
Techland Chrome Engine4 Demo: Living Environment
Video Game Engagement At All-Time High During Recession
http://blog.nielsen.com/nielsenwire/med ... recession/
Game production coverage: Multivaders
http://flatiron.3d-plugin.com/game-prod ... dum-games/
Kuldsejlede spilinitiativer støttet af Vækstfonden
Den statslige investeringsfond Vækstfonden har investeret i mange danske spilfirmaer. Men fondens investeringer har endnu ikke givet afkast. Alligevel er fonden optimistisk på spilbranchens vegne.
http://www.computerworld.dk/art/52099?page=1
Den danske spilbranche på ruinens rand
Den danske spilindustri var for få år siden lovende og spirende. Nu ligger store del af den i ruiner. Få overblikket over Computerworlds gennemgang af en branche i krise.
http://www.computerworld.dk/art/52183/d ... a=fp_3&i=1
Midway Sale Approved By Court
http://www.edge-online.com/news/midway- ... d-by-court
Dominance War IV vinderne (warning..alt for lækre sager)
http://www.dominancewar.com/2009/en_homepage.php
Mafia II production focus
Illusion Softworks goes undercover disguised as 2K Czech to produce Mafia II.
Developer Roman Hladik talks to CGSociety.
http://features.cgsociety.org/story_cus ... ry_id=5149
Nyheder 17 juli 09
-
- Level 31 - Hitler with miniguns
- Posts: 318
- Joined: 28 May 2008, 09:46
- Location: Copenhagen, Denmark
- Contact:
Re: Nyheder 17 juli 09
"Vækstfonden mener selv, at onlinespil er et område, hvor Danmark med små kapitalindsprøjtninger kan være med på det store internationale marked."Kuldsejlede spilinitiativer støttet af Vækstfonden
Den statslige investeringsfond Vækstfonden har investeret i mange danske spilfirmaer. Men fondens investeringer har endnu ikke givet afkast. Alligevel er fonden optimistisk på spilbranchens vegne.
http://www.computerworld.dk/art/52099?page=1
Ja, flot at de holdte sig fra yderligere investeringer i Guppyworks, så! :P
Det virker på mig som om, at selvom de har nogle yderst kometente business mænd derude, så mangler der IMHO noget mere tyngde og indsigt i hvad kreativ udvikling betyder - og hvordan man vurderer egentlige spildesigns.
Jeppe Kilberg Møller,
on Twitter
on Twitter
-
- Level 31 - Hitler with miniguns
- Posts: 318
- Joined: 28 May 2008, 09:46
- Location: Copenhagen, Denmark
- Contact:
Re: Nyheder 17 juli 09
Nej jeg kan ikke lade være, og ender sgu nok snart som freedomwriter - så hermed taget mit eget råd i mente :evil: så kommer her endnu et citat fra artiklen:
"I de her firmaer handler det ikke om at have en høj profit, men om at have en god exit. Det som disse onlinespilfirmaer bygger op er en stor kundedatabase, som en anden virksomhed kan se en interesse i at have. Derfor er vi stadig villige til at investere i Watagame, hvis de skulle have brug for det," siger Søren Steen Rasmussen.
'En god Exit' lugter i mine øjne (wtf?!?) af for meget business-tænkning og for lidt game.
Jeg ved, at snakken den seneste tid har gået på, at mange af de 'nye' firmaer har for lidt business i hovedet, når de forsøger at starte firma op. I det er jeg fuldt ud enig i!
Den anden grøft er dog også helt katastrofal. Hvis der skal være en klar exit, bliver dette gjort ud fra målbare tal - penge, brugere, omsætning osv. I denne er koncept og design fuldstændigt ude af billedet.
De folk som sidder i Vækstfonden - og andre investorer for den sags skyld, må have øje for begge ting, og det er her vi efter min erfaring halter VIRKELIG langt bagefter i Danmark.
Helt basalt bør der være en sammenhæng mellem design og pengemænd - for tiden ser jeg et gabende tomrum, hvilket citatet er et klart udtryk for. Det er ikke en nem diciplin, men jeg vil vove at påstå at man i langt højere grad end nu, kan analysere sig frem til hvorledes man med større sandsynlighed kan skabe succesfulde firmaer.
Hvis man kun befinder sig i forretningstankegangen, vil man ende med at skabe mee-too products, da det er dem man kan få data fra og sammenligne sig med: WOHO, online spil er for fedt, fordi det er i en rivende vækst, lad os lave det som alle andre også er kommet frem til!
Hvis man gå i ren design-game-mode, kan man forestille sig en mængde af innovative produkter, der skyder fuldstændig forbi brugerne (eller er tilpas sindsygt, til at det rent faktisk lykkes - uden at nogen ville turde satse på det) - eller aldrig vil blive produceret, fordi konceptet ikke kan finde kapital opbakning.
Set helt S/H befinder udviklerne sig i 'game-world' og investorerne i 'business-world'. Vi mangler lidt mere 'common ground', for at der virkelig kommer til at ske noget godt for industrien.
:geek:
"I de her firmaer handler det ikke om at have en høj profit, men om at have en god exit. Det som disse onlinespilfirmaer bygger op er en stor kundedatabase, som en anden virksomhed kan se en interesse i at have. Derfor er vi stadig villige til at investere i Watagame, hvis de skulle have brug for det," siger Søren Steen Rasmussen.
'En god Exit' lugter i mine øjne (wtf?!?) af for meget business-tænkning og for lidt game.
Jeg ved, at snakken den seneste tid har gået på, at mange af de 'nye' firmaer har for lidt business i hovedet, når de forsøger at starte firma op. I det er jeg fuldt ud enig i!
Den anden grøft er dog også helt katastrofal. Hvis der skal være en klar exit, bliver dette gjort ud fra målbare tal - penge, brugere, omsætning osv. I denne er koncept og design fuldstændigt ude af billedet.
De folk som sidder i Vækstfonden - og andre investorer for den sags skyld, må have øje for begge ting, og det er her vi efter min erfaring halter VIRKELIG langt bagefter i Danmark.
Helt basalt bør der være en sammenhæng mellem design og pengemænd - for tiden ser jeg et gabende tomrum, hvilket citatet er et klart udtryk for. Det er ikke en nem diciplin, men jeg vil vove at påstå at man i langt højere grad end nu, kan analysere sig frem til hvorledes man med større sandsynlighed kan skabe succesfulde firmaer.
Hvis man kun befinder sig i forretningstankegangen, vil man ende med at skabe mee-too products, da det er dem man kan få data fra og sammenligne sig med: WOHO, online spil er for fedt, fordi det er i en rivende vækst, lad os lave det som alle andre også er kommet frem til!
Hvis man gå i ren design-game-mode, kan man forestille sig en mængde af innovative produkter, der skyder fuldstændig forbi brugerne (eller er tilpas sindsygt, til at det rent faktisk lykkes - uden at nogen ville turde satse på det) - eller aldrig vil blive produceret, fordi konceptet ikke kan finde kapital opbakning.
Set helt S/H befinder udviklerne sig i 'game-world' og investorerne i 'business-world'. Vi mangler lidt mere 'common ground', for at der virkelig kommer til at ske noget godt for industrien.
:geek:
Jeppe Kilberg Møller,
on Twitter
on Twitter