Så er vores første projekt skudt igang!
ClearCut Games er et lille nystartet firma, der laver spil til touch-enheder. Vi består af fem elever fra GameIT College, og er nu klar til at annoncere vores første projekt, Cado.
Jeg har nævnt Cado før her på spiludvikling.dk, dengang som et skoleprojekt. Konceptet holder vi fast på, men vi starter forfra med udviklingen, og regner med at ende med en udgivelse til iPhone en gang efter jul.
Cado er et fysikbaseret 2D puzzle spil. Man skal hjælpe Cado igennem en række baner ved dreje banen rundt om sig selv, hvilket man gør ved at 'trække' i papiret på skærmen, og så skal man undgå at Cado falder uden for skærmen.
Der ligger en uddybende beskrivelse af både spillet og firmaet på vores friskbagte developer blog, http://clearcutgames.net/home/.
Hvis man vil følge med i udviklingen kan man følge os på Twitter og Facebook.
Hvis i har nogle spørgsmål eller kommentarer så bare fyr løs!
//David Larsen
ClearCut Games
-
- Level 1 - Speck of dust
- Posts: 18
- Joined: 04 Oct 2010, 22:22
- Contact:
Re: ClearCut Games
Dumt spørgsmål:
Har i tænkt over at bruge rotation af selve iphonen som styring?
-hvis ja, hvad fik jer så til at gå væk fra den styring?
På mig virker det mere intuitivt, at man lader banen bevare samme orientering ift. skærmen, for så at dreje telefonen for at "flytte tyngdekraften".
-men det er måske for bøvlet rent "håndterings mæssigt"?
Har i tænkt over at bruge rotation af selve iphonen som styring?
-hvis ja, hvad fik jer så til at gå væk fra den styring?
På mig virker det mere intuitivt, at man lader banen bevare samme orientering ift. skærmen, for så at dreje telefonen for at "flytte tyngdekraften".
-men det er måske for bøvlet rent "håndterings mæssigt"?
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning
-
- Level 1 - Speck of dust
- Posts: 18
- Joined: 04 Oct 2010, 22:22
- Contact:
Re: ClearCut Games
Det er meget oplagt, og det ville være meget simpelt at lave, men desværre det ville ikke fungere med den type level designs vi laver. Vi har en forsinkelse på rotationen af banen, som fungerer fint når man drejer den med fingeren. Men når man hælder telefonen forventer man at tyngdekraften skifter med det samme, så det er frustrerende når der går flere sekunder før tyngdekraften i spillet passer med den måde man holder telefonen på .
-
- Level 31 - Hitler with miniguns
- Posts: 318
- Joined: 06 Oct 2008, 14:19
- Location: Aarhus
- Contact:
Re: ClearCut Games
Tænkte nok der var en god grund og det lyder som om det giver fint mening.DavidLarsen wrote:Vi har en forsinkelse på rotationen af banen, som fungerer fint når man drejer den med fingeren. Men når man hælder telefonen forventer man at tyngdekraften skifter med det samme, så det er frustrerende når der går flere sekunder før tyngdekraften i spillet passer med den måde man holder telefonen på .
-design er altid en afvejning af muligheder indenfor constraints...
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning