Spillet er stadig her: http://www.webworks.dk/enginetest
Jeg flotter mig også med et par screens:
Lige til de kommentarer der nåede at komme:
Og:jonaz.dk wrote:fandt aldrig ud af hvordan man skød tilbage?? kunne kun trække pistolen.
Og:oliverdb wrote:Jeg fik den loadet, men skyde kunne jeg ikke... sigtekornet fes rundt på skærmen
Der en faktisk en tutorial som spillet plejer at starte med (som forklarer mekanismerne). Den har jeg som eksperiment slået fra i øjeblikket (fordi det jo er så indlysende :roll: ), det går så ikke så godt så den ryger helt sikkert på igen. Der er ca. ingen der kan finde ud af det uden, hvilket nok burde fortælle mig et eller andet.TheJesper wrote:Synes skyde-mekanikken er dog godt forvirrende. Det der med, at du skal trække sigtekornet hen på en person inden tiden udløber tog mig lang tid at regne ud og er mere frustrerende end sjovt og udfordrende.
Det ville f.eks. være langt mere logisk, hvis sigtekornet blot fuldte musen, når man havde pistolen fremme - men at han skyder hvert X sekund synes jeg nu stadig er til mere skade end gavn.
Jeg var selv pavestolt over min innovative skydemekanisme, men feedback er universelt pænt muggent. Jeg prøver at finde ud af om det er sådan noget med at man skal vænne sig til den og så er det OK, eller om det bare sucker... Jeg tager gerne mod forslag til en bedre mekanisme, som Jespers, men følgende skal overvejes:
1: Spillet targetter touchskærme, så sigtekornet kan ikke, eksempelvis, følge musen.
2: Point-to-shoot (klik/touch hvor man vil skyde) tror jeg ville være for nemt. Mekanismen skal helst tillade at man misser en del af sine skud. Eller hvad synes i? Jeg kan få fjender til at løbe lidt mere rundt, men tænker at det stadig bliver en tap tap tap-fest.
Jeg har overvejet en slags cirkel rundt om spilleren hvor man kan trække en pointer rundt og så skyder han i den retning. Men jeg ved ikke om det ville være mindre frustrerende end det nuværende? Alt ialt skal der findes en løsning som virker intuitiv, fungerer på touchskærm, og ikke gør spillet for let.
Er fortsat lydhør for feedback!