Maya/Mental Ray og vertex lighting

petervesti
Level 22 - Imp
Posts: 223
Joined: 07 Apr 2008, 18:53

Maya/Mental Ray og vertex lighting

Unread post by petervesti » 17 Nov 2009, 23:29

Hej folkens.

Skulle der tilfaeldigvis vaere nogle af jer der har ok forstand paa hvordan man bedste benytter mental ray til at vertex lighte en bane? PT multiplier jeg lighting med occlusion og det giver et ok resultat, men maaske kunne det blive endnu bedre?

(De fleste i mit firma bruger Turtle og ved ikke en dart om mental ray..slackers! haha)

Paa forhaand tak,
Peter

User avatar
Tabu
Level 19 - Wario
Posts: 196
Joined: 28 Nov 2008, 12:13

Re: Maya/Mental Ray og vertex lighting

Unread post by Tabu » 18 Nov 2009, 01:03

hva sat*n... er du nu begyndt med sådan noget artsy fartsy noget som "metal" ray?

petervesti
Level 22 - Imp
Posts: 223
Joined: 07 Apr 2008, 18:53

Re: Maya/Mental Ray og vertex lighting

Unread post by petervesti » 18 Nov 2009, 12:03

Bare til at lighte mine blockouts saa de ser lidt bedre ud hehe

one-niner
Level 10 - Dark arts student
Posts: 104
Joined: 09 Mar 2008, 14:50
Location: Aarhus, Denmark

Re: Maya/Mental Ray og vertex lighting

Unread post by one-niner » 18 Nov 2009, 20:24

Tabu wrote:hva sat*n... er du nu begyndt med sådan noget artsy fartsy noget som "metal" ray?
<Tom tænker: "nu bliver det godt!">

Thorbjørn, det giver jo et væsentligt bedre spil, hvis man lader designerne få indflydelse på grafikken, i modsætning til at lade grafikere pille ved designet - det ved du jo godt, ikke? :P

- Tom
Tom Mortensen
Product Owner
Unity Studios ApS
LinkedIn

petervesti
Level 22 - Imp
Posts: 223
Joined: 07 Apr 2008, 18:53

Re: Maya/Mental Ray og vertex lighting

Unread post by petervesti » 18 Nov 2009, 21:57

Thorbjoern saa skal du sgu se naar vi gaar amok med scripts/animationer...saa bliver det rigtig fancy!

User avatar
Tabu
Level 19 - Wario
Posts: 196
Joined: 28 Nov 2008, 12:13

Re: Maya/Mental Ray og vertex lighting

Unread post by Tabu » 22 Nov 2009, 19:56

Hehe.. i ved jo ingenting om grafik... vi ved trods alt noget om design :P Om det er gamedesign eller visuel design.. potato, potato! hehe

petervesti
Level 22 - Imp
Posts: 223
Joined: 07 Apr 2008, 18:53

Re: Maya/Mental Ray og vertex lighting

Unread post by petervesti » 23 Nov 2009, 21:00

Vi ved hvad der er grimt...som eksempelvis de fleste textures i Modern Warfare 2...

Elsker deres skybox paa Oilrig-banen, hvor pixels er ca. 0,5 cm X 0,5 cm....det er saa fint!

Post Reply